Inne firmy małpują po Tesli. Wszystko przez wyjątkowe odlewy

Inne firmy małpują po Tesli, wyjątkowe odlewy

Od lat celem Tesli było i nadal jest dążenie do uproszczenia, przyspieszenia i ograniczenia kosztów produkcji nowych samochodów, które będą trwalsze i lżejsze. Jedną z części tego planu jest coraz większe poleganie na specjalnych odlewach karoserii. Okazuje się, że inne firmy motoryzacyjne dojrzały w tym podejściu ogromny potencjał.

Wyjątkowe odlewy dla samochodów Tesli okazały się tak ciekawe, że zdobyły uwagę innych firm

Specjalne odlewy części samochodowych są ogromne i jednoczęściowe nie bez powodu. Takie podejście do produkcji znacząco upraszcza cały proces produkcji, co potwierdził odlew dla Modelu Y, który zastąpił całe 70 elementów nadwozia. Firmie udało się już wyprodukować pierwszy BEV z jednoczęściowym modelem z przodu i tyłu, a to zdecydowanie jest przyszłość linii produkcyjnych Tesli, co potwierdza integracja wielkich maszyn odlewniczych w fabrykach w USA, Berlinie oraz Chinach.

Czytaj też: Tesla pokazała hamulce za 83530 zł do Modelu S Plaid

Reklama

Najnowszy raport serwisu New York Times z udziałem inżyniera Liu Siong Song z LK Technology, partnera Tesli w technologii odlewania, wskazuje, że już teraz około sześciu innych producentów samochodów chce pójść w tym kierunku. Liu już ponoć współpracuje z sześcioma chińskimi producentami samochodów, aby wdrożyć podobną technologię odlewania w ich zakładach już w przyszłym roku.

Czytaj też: Tesla Model S Plaid stawiła czoła najszybszym spalinowym sedanom na jednym torze

Oprócz Tesli, LK dostarczy podobne gigantyczne maszyny odlewnicze do sześciu chińskich firm do początku 2022 roku, ponieważ coraz więcej producentów samochodów przyjmie sposób produkcji samochodów Tesli.

Pomimo całego postępu Chin, wciąż jest daleka droga do przebycia. LK ma nadzieję, że w ciągu najbliższych dwóch lat dostarczy ten sam typ maszyn odlewniczych wielu chińskim firmom. Ale niektóre z tych firm walczą o znalezienie projektantów samochodów typu i talentu, których ma pod dostatkiem Tesla. Bez projektów LK nie może dostarczyć maszyn.