Dzięki Einride praca zdalna dla kierowców tirów stanie się rzeczywistością

Einride, praca zdalna dla kierowców tirów,

Do tej pory, jeśli wspominaliśmy o rewolucji na rynku profesjonalnych kierowców, wszystko rozbijało się o autonomiczne tryby. Jednak szwedzka firma technologiczna Einride rozwija się też w nietypową stronę, przez co w przyszłości z pewnością nie zdziwi nas już praca zdalna dla kierowców tirów, a żarty z pandemicznym odsyłaniem ich do „home office” przestaną już mieć zastosowanie.

Praca zdalna dla kierowców tirów, dzięki Einride

O Einride mogliście już słyszeć w przeszłości, bo na początku listopada ta firma ogłosiła dumnie światu, że „stworzyła nowy rodzaj pracy” w branży przewozów towarowych. Mowa o pierwszym na świecie zawodzie „zdalnego kierowcy ciężarówki”, którego zresztą już zatrudniono. Jego praca będzie obejmować kontrolę wielu ciężarówek w czasie rzeczywistym z centralnej lokalizacji i będzie znacznie przyjemniejsza w porównaniu do tej tradycyjnej.

Czytaj też: Nowe zwiastuny Project Trinity i zapowiedź autonomicznego tira Volkswagena

Reklama

Długie nieobecności w domu, jazda za kółkiem nawet po kilkanaście godzin, brak wytchnienia od terminów i potrzeba traktowania tira, jako własnego domu – tak w skrócie można opisać życie profesjonalnych kierowców tirów. Nie jest więc zbyt wygodne i prozdrowotne, ale dzięki Einride ta rzeczywistość ulegnie zmianie. Praca zdalna dla kierowców tirów będzie bezpieczniejsza, obejmie bardziej regularne i „normalne” godziny pracy oraz bardziej gościnne środowisko pracy.

Czytaj też: Elektryczny tir Tesli będzie miał ogromny zestaw baterii

Innowacyjny duch Stanów Zjednoczonych jest standardem, według którego mierzy się wszystkie inne, a amerykański rynek transportowy jest największy na świecie. Rynek przewozów towarowych w USA jest jednym z najbardziej konkurencyjnych i aby być liderem w branży, trzeba grać w tej lidze. Mamy technologię i rozwiązania, które przyniosą największą zmianę w branży przewozów towarowych od czasu przyjęcia ciężarówki z silnikiem diesla 100 lat temu

– powiedział Robert Falck, założyciel, i dyrektor generalny Einride.

Czytaj też: Chiński elektryczny tir ujawniony. Homtruck ma wiele wspólnego z Geely

Prace nad przekuciem tych planów w rzeczywistość już trwają i nabierają tempa zwłaszcza w USA, gdzie Einride chce zapewnić 2000 nowych miejsc pracy przez najbliższe pięć lat. Firma ma w planach utworzenie siedziby głównej w Nowym Jorku, z biurami regionalnymi w Austin, San Francisco i na południowym wschodzie.