Reklama
aplikuj.pl

Nowy projekt hybrydowego VTOL Ascendance. Firma odeszła od oryginału

Nowy projekt hybrydowego VTOL Ascendance, projekt hybrydowego VTOL Ascendance,

Kilka miesięcy temu francuska firma Ascendance zaprezentowała swój pomysł na VTOL, który bardzo, ale to bardzo przypominał zwyczajny samolot ze śmigłem na przodzie i parą śmigieł w pojedynczym skrzydle. Po kilku miesiącach prac nad pierwotnymi projektami firma zdecydowała jednak zmienić swoje podejście i nowy projekt hybrydowego VTOL Ascendance podkreśla to z nawiązką.

Francuska firma pokazała nowy pomysł na latającą taksówkę. Spójrzcie na nowy projekt hybrydowego VTOL Ascendance

Ascendance twierdzi, że produkcja tego VTOL jest planowana na 2025 rok, a pierwsze publiczne loty będą miały miejsce w 2024 roku podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Sam projekt ponoć został zrealizowany zgodnie z wymogami przepisów EASA SC-VTOL i obejmuje hybrydowy układ napędowy, w ramach to którego generator na paliwo odrzutowe zapewnia energię łącznie dziesięciu śmigłom. Będzie też opcja zastąpienia paliwa odrzutowego wodorem.

Czytaj też: Stadion 974 na FIFA 2022 ukończony. To pierwsze takie dzieło z kontenerami

Obecny projekt hybrydowego VTOL Ascendance obejmuje łącznie cztery skrzydła (dwie pary), które łączą w sobie po dwa śmigła (łącznie osiem). Są one odpowiedzialne głównie za startowanie i lądowanie w pionie, podczas gdy jedno śmigło na przodzie i tyle (na ogonie w stylu litery T) odpowiada za utrzymanie prędkości w locie poziomym. Wewnątrz znajdzie się pięć miejsc siedzących.

Czytaj też: Piloci samolotów Sił Powietrzne USA będą mogli łatwiej załatwić swoje potrzeby

Ponoć ten projekt VTOL będzie generował „cztery razy mniej hałasu niż helikopter”, a w pierwszej wersji zaoferuje dwugodzinny zasięg rzędu ponad 400 kilometrów, wymagając tylko 10-minutowego postoju na ziemi po lądowaniu, przez szybki proces tankowania. Ponoć sam generator zapewnia „redukcję emisji dwutlenku węgla do 80 procent”. Względem czego? Tego nie wiemy.