Od kilku lat uważam, że największy problem AMD znajduje się właśnie w marketingu. Mowa nie o hucznych premierach nowych produktów, a podejściu do konsumentów, którzy przecież nie zawsze znają się na rzeczy. Pierwsze próby naprawienia tego błędu widzieliśmy już w pierwszych tygodniach tego roku, w których to firma rozpoczęła serię poradników omawiających szczegóły sterowników Radeon Adrenalin, a nawet budowę rdzeni procesorów Ryzen. Tym jednak razem postawili na wyjaśnienie technologii XFR2 i Precision Boost 2 zastosowanych w najnowszych Ryzenach 2000.
Większość z nas z pewnością chce wiedzieć, na co dokładnie wydaje pieniądze. W sieci znajdziemy wprawdzie wiele opracowań na temat dzisiejszych nowinek oraz innowacyjnych rozwiązań, ale są to zazwyczaj artykuły napisane przez osoby niepowiązane bezpośrednio z ich produkcją. Miło więc obejrzeć i posłuchać od czasu do czasu dobrze poinformowanego specjalistę, którym w tym wypadku jest Robert Hallock, Menadżer ds. Marketingu i Technologii w AMD.
To bohater powyższego filmiku, który wyjaśnia jedne z kluczowych mechanizmów w procesorach Ryzen drugiej generacji. Mowa o wspomnianych wyżej XFR2 i Precision Boost 2, które są oczywiście następcami swoich poprzedników z 2017 roku. Robert w przystępny sposób opisał ich działanie oraz zmiany zastosowane względem starszych wersji. Dla siedzących w temacie wyjadaczy nie jest to wiedza z kosmosu, ale dla zwyczajnych konsumentów już tak. Prawie 5-minutowy filmik wymaga znajomości podstaw angielskiego, ale momenty niezrozumienia nadrabia graficzną interpretacją.