Reklama
aplikuj.pl

Titan V radzi sobie świetnie z Nvidia RTX w Battlefield V

Jak działa Ray Tracing, rdzenie RT, Ray Tracing, ray-tracing, czym jest ray-tracing, czym jest ray tracing, rodzaje ray tracingu, NVIDIA DRX

Okazuje się, że wrzucona przed rokiem na rynek karta Titan V korzystająca ze rdzenia GV100 na bazie architektury Volta radzi sobie naprawdę dobrze w Battlefield V z aktywowaną technologią Nvidia RTX, czyli ray-tracingiem. 

Wskazuje na to test z 3DCenter.org, który przedstawia trzy pomiary – dwa na mapie Rotterdam i jeden na górskim Fjell 652. O ile w dwóch pierwszych przypadkach różnica wydajności pomiędzy podkręconym Titan V i również podkręconym Titan RTX jest ogromna (na minus tego pierwszego), to w otoczeniu ośnieżonych gór jest już znacznie lepiej. Mówimy wtedy bowiem o różnicy 7 FPS (80 vs 87) dla Titana RTX. Może i takie porównanie nie jest specjalnie nam potrzebne, bo szczerze wątpię, czy ktoś będzie zastanawiał się nad tymi dwoma modelami, to jest ono wręcz przesiąknięte ciekawostkami.

Titan V radzi sobie świetnie z Nvidia RTX w Battlefield V

Okazuje się bowiem, że deweloperzy przed premierą kart Turing korzystali właśnie z Titana V do sprawdzania technologii Nvidia RTX. Jednak ten ma sporo braków względem wspomnianej serii, bo nie oferuje wyspecjalizowanych w tych obliczeniach rdzeni RT. Te zadebiutowały bowiem dopiero na pokładzie rdzeni Turing, komponując się z rdzeniami Tensor. Niewielka różnica na mapie Fjell 652 jest zapewne spowodowana „surową mocą”, jaką oferuje starszy przedstawiciel rodziny Titan. Oznacza to mniej więcej tyle, że w przyszłości i tak nie nada się do sprawdzania płynności Nvidia RTX, bo w kolejnych tytułach ta technologia ma obejmować znacznie większą ilość elementów związanych z grą świateł. W Battlefield V sprowadza się to wyłącznie do refleksów świetlnych.

Czytaj też: Renderowanie DLSS zawita do Battlefield V

Źródło: Wccftech