Yoko Taro jest japońskim scenarzystą i reżyserem gier, którego wypowiedzi podczas wywiadów nie tylko są interesujące, ale również zachęcają słuchaczy do rozmyśleń. Tym razem w rozmowie z Game Informer twórca m.in. Drakengard 3 i Nier: Automata stwierdził, że „Zabijanie w grach wideo pokazuje to, jak zepsuta jest ludzkość”.
Oczywiście agresja i zabijanie są od lat zmorą gier wideo, które często obarcza się za nieszczęścia. Punktów widzenia na tę kwestię jest od groma, ale uznanie uzależnienia od gier za chorobę psychiczną przez WHO mówi samo za siebie. Jak jednak patrzy na zabijanie w grach Yoko Taro?
Myślę, że powody, dla których zabijamy w grach komputerowych, w pewnym sensie rzucają światło na to, co jest zepsute w ludzkości lub w ludziach w ogóle. Chcemy pokoju na świecie, ale lubimy też zabijać innych w grach wideo. Myślę, że jest to karma w pewnym sensie dla ludzi, sposób, w jaki gry wideo chwytają prawdziwą istotę ludzkości, niezależnie od tego, czy właśnie tego zamierzali zrobić.
Nie trudno doszukać się w tym nawiązania do hitu scenarzysty, Nier: Automata, w którym główną rolę odgrywa w teorii pozbawiony uczuć android.
Czytaj też: Nier: Automata Game Of The Yorha Edition zapowiedziane
Źródło: Wccftech