Naukowcy prowadzą ciekawe eksperymenty w Princeton Baby Lab. Odkryli oni, że małe dzieci wykorzystują wiedzę o obiektach w celu pomocy w zrozumieniu nowo napotkanych słów.
W serii eksperymentów z dziećmi w wieku od 3 do 5 lat naukowcy odkryli, że kiedy dzieci uczą się nowych rzeczowników to wykorzystują wcześniej zgromadzoną wiedzę o obiektach. Wcześniej sądzono, że ten rodzaj rozumowania rozwijał się dopiero z wiekiem.
Czytaj też: Arktyka jest ogarnięta pożarami, co pokazują zdjęcia satelitarne
Naukowcy wykorzystali w badaniach efekt rozdymki. Jeśli dzieci ja zobaczą i nauczą się nowego słowa to przyjmą, że odnosi się on do tego konkretnego obiektu, a nie do szerszej kategorii ryb.
Wyniki testów na dzieciach porównane zostało z tymi na studentach. Jedyne różnice polegały na tym, że studentom powiedziano że jest to eksperyment dla małych dzieci. Okazało się, że obie grupy osób przetwarzały informacje w dokładnie ten sam sposób. Każdy z nas uczy się więc dokładnie tak samo i nie ma znacznie ile mamy lat.
Czytaj też: Czy przeseksualizowane kobiety w grach umniejszają własnej wartości kobiet?
Źródło: Medicalxpress