Doczekaliśmy się właśnie premiery nowego modelu Fiata, jakim jest 500X Sport. Kompaktowy crossover, którego sportowe wykończenie z klasycznymi i charakterystycznymi dla włoskiej marki elementami nadwozia z pewnością wpisze się w gusta wielu, zgarniając im z kieszeni około 110000 zł.
Czytaj też: To nie pojazd na Marsa, a elektryczny koncept Audi AI:Trail
Zacznijmy może od kwestii napędu, bo tutaj jest prosta sprawa, Fiat 500X Sport będzie bowiem sprzedawany w dwóch wariantach benzynowych. W podstawie mowa o turbodoładowanym trzycylindrowym silniku o pojemności 1 litra i mocy 118 koni mechanicznych, które podskakują do całych 148 KM po wybraniu czterocylindrowej i 1,3-litrowej jednostki z turbodoładowaniem.
Bez względu na wybór silnika moc trafia na przednie koła albo przez manualną sześciobiegową skrzynię biegów, albo automatyczną dwusprzęgłową (kolejno dla silnika). Ten mocniejszy dostał nawet adaptacyjne amortyzatory w standardzie, choć oba oferują zmieniony układ zawieszenia i przebudowane wnętrze w stosunku do Fiata 500X.
Względem niego wersja Sport sprowadza się do różnic w 18-calowych aluminiowych felgach, agresywniejszym przednim zderzaku, listwach progowych, czy tylnym dyfuzorze, który świetnie komponuje się z podwójnymi chromowanymi końcówkami wydechu. Jest także o 13 mm niższy od standardowego modelu dzięki zestrojonemu układowi zawieszenia.
Wewnątrz 500X Sport oferuje sportową kierownicę obszytą Alcantarą, aluminiowe pedały, aluminiową gałkę dźwigni zmiany biegów, nastrojowy system oświetlenia i zmienioną deskę rozdzielczą w kolorze szarego tytanu. Siedzenia są obszyte ekskluzywną mieszanką czarnej tkaniny i sztucznej skóry, haftowanej szarym logo „500”. Nie zabrakło siedmocalowego ekranu systemu infotainment, automatycznej klimatyzacji, czujników parkowania, tempomatu, czy asystenta utrzymania pasa ruchu.
Czytaj też: Hyundai sięgnął po retro-sznyt w swoim elektrycznym koncepcie 45
Źródło: Autoexpress