Jeśli szukasz taniego, przyjemnego i niezawodnego samochodu sportowego, Mazda MX-5 jest zawsze odpowiedzią i to nie przypadek.
Jest to wynik 30-letniej kampanii Mazdy na rzecz stworzenia samochodu dla entuzjastów. Jednak niewielu o tym wie, a na nowym filmie motoryzacyjnym YouTuber SavageGeese wyjaśnia, w jaki sposób Mazda stała się właścicielem niedrogiego rynku samochodów sportowych.
Inspiracją dla producenta w przypadku tego modelu były lekkie, proste brytyjskie samochody sportowe z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku. Mowa więc o tych zabawnych roadsterach, które niestety miały oszałamiające problemy z niezawodnością i jakością… a to właśnie poprawiła Mazda.
Zainwestował także mocno w budowanie społeczności wokół oryginalnej MX-5, znanej również pod nazwą „Miata”, tworząc klub entuzjastycznych właścicieli, aby dopasować się do kultur otaczających brytyjskich roadsterów i amerykańskich samochodów sportowych.
Wszystko to było wspaniałe 30 lat temu, ale tym, co czyni teraz Miatę wyjątkowym, jest to, jak Mazda pozostała wierna oryginalnej misji. Zarówno Toyota, jak i Honda produkowały lekkie samochody sportowe w formie MX-5, ale Mazda robiła to konsekwentnie przez 30 lat. Nowoczesna Miata, choć znacznie wygodniejsza i bardziej wyrafinowana niż oryginalna, jest nadal lekkim, niedrogim samochodem sportowym, który jest zawsze bardziej zabawny niż cokolwiek innego w tym przedziale cenowym.