Czy kiedy kupujecie nowe Porsche, czy Rolls-Royce martwicie się o jego spalanie? Według Cadillaca nawet bogacze się nim przejmują.
Cadillac Escalade 2021 zadebiutował w zeszłym miesiącu i po raz pierwszy firma umożliwiła kupującym ten model wybranie bardziej ekonomicznego silnika. Mowa o sześciocylindrowej jednostce wysokoprężnej o pojemności 3,0 litrów, która wytwarza 277 koni mechanicznych i moment obrotowy o wartości 624 Nm. Istnieje tym samym tuż obok potężnej V8 o pojemności 6,2-litra i mocy 420 KM.
Skąd nagle pomysł, że silnik diesla będzie odpowiedni do modelu pokroju Escalade? To powszechna wiedza, że pojazdy z tym rodzajem silników są znane ze swojej wydajności paliwowej, ale umówmy się – Escalade nie jest kierowany do typowego Kowalskiego, który przejmuje się spalaniem.
To model, którego nabywcy zwykle nie muszą przejmować się pieniędzmi, ale jak twierdzi Cadillac (via Cadillac Society) , a dokładniej mówiąc kierownik firmy ds. marketingu:
Jeśli kochasz Escalade, kochasz Escalade, ale dla tych, którzy również kochają oszczędność paliwa, mogą ją w opcji z olejem napędowym. Spodziewamy się całkiem dobrych oszczędności zużycia paliwa w jego przypadku w porównaniu z benzynową V8. Nie mam teraz liczb do udostępnienia, ale powiem, że są znaczące.
Dave Schiavone
Czytaj też: Lamborghini po raz pierwszy pokazało swoją nadchodzącą bestię
Cadillac Society zapytało następnie Schiavone, czy ich klienci naprawdę dbają o oszczędność paliwa, a jego odpowiedź brzmiała „tak”:
Oszczędność paliwa w nowej Escalade nie została jeszcze ujawniona, więc jest jeszcze wcześnie, aby stwierdzić, czy nowy silnik zapewni oczekiwane liczby. To, co może zaoferować Escalade z silnikiem wysokoprężnym, to gwałtowny wzrost siły już przy 1200 obr./min.