Ktoś postanowił sprawdzić, jak to jest z różnicą pomiędzy dostępnymi w roadsterze BMW Z4 silnikami. W teorii jest ona ogromna, a w praktyce?
BMW Z4 możemy kupić w tak naprawdę w dwóch wydaniach w kwestii silników (pomijając M40i), choć w obu przypadkach w grę wchodzą turbodoładowane jednostki R4 o pojemności 2 litrów. Mocniejszy, bo zapewniający 255 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego silnik sDrive30i zmierza się ze znacznie słabszym, bo 195-konnym silnikiem sDrive20i o momencie obrotowym na poziomie 320 Nm.
Jaka więc różnica jest pomiędzy tymi wariantami? To postanowił sprawdzić kanał Cars on Autobahn w prostym teście maksymalnej prędkości i przyspieszenia.
Już na samym początku zauważamy różnicę. BMW Z4 30i zalicza sprint do setki w 5,4 sekundy, a 20i w 6,7 sekundy. Gdy samochody rozpędzają się dalej, różnica prędkości między nimi się powiększa – do 200 km/h dobijają w kolejno 20,7 i 27,7 sekundy.
Czytaj też: Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [29.03.2020]
Koniec testu? Dobicie do maksymalnej prędkości – 263 i 251 km/h kolejno dla BMW Z4 30i oraz 20i.