Przyszło nam żyć w dziwnych i ciężkich czasach, które dotykają praktycznie całego rynku. Dlatego Google postanowiło wyjść z inicjatywą wsparcia dla lokalnych mediów.
Oddział Google News Initiative uruchomił fundusz Journalism Emergency Relief, w ramach którego tysiące małych, średnich i lokalnych mediów w razie potrzeby otrzyma pomoc, aby złagodzić skutki zatrzęsionej w posadach gospodarki przez pandemię COVID-19.
Jak podaje NeoWin, pomoc pieniężna wyniesie od kilku tysięcy dolarów w przypadku małych dostawców wiadomości do dziesiątek tysięcy w przypadku tych większych. Oczywiście zależnie od regionu.
Aby uzyskać finansowanie, trzeba jednak spełnić wymagania, wśród których znalazło się istnienie na rynku przez co najmniej 12 miesięcy i posiadanie na zatrudnieniu od 2 do 100 pełnoetatowych dziennikarzy. Firmy spełniające kryteria mogą składać wnioski za pośrednictwem internetowego formularza wniosku już dziś do środy 29 kwietnia.
Czytaj też: Ten robot czerpie energie „pożerając” aluminium
Później Google ogłosi te lokalne media, którym przyznał finansowanie, ale to nie jedyna pomoc od firmy. Wcześniej przeznaczyła ona bowiem milion dolarów na International Center for Journalists oraz Columbia Journalism School’s Dart Center for Journalism and Trauma.