Facebook wprowadza nowe środki w celu zapewnienia rzetelnych informacji o pandemii koronawirusa. Wcześniej firma przyznała nieograniczone darmowe reklamy Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).
Nowe kroki dotyczą zwiększenia świadomości społecznej na temat tego, co jest prawdziwe a co jest tylko fake newsem. Facebook rozpoczyna więc powiadamianie użytkowników, którzy mieli kontakt z nieprawdziwymi informacjami.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News
Jeśli ktoś polubił, udostępnił lub skomentował posty z fake newsami to zacznie widzieć w swoim feedzie informacje od WHO, które obalają takie rzeczy.
Ponadto Facebook uruchomił sekcję Get the Facts. Można w niej zobaczyć wyróżnione artykuły, które obalają fake newsy. Za dobór odpowiednich treści będą odpowiadały specjalnie wybrane osoby. Akurat ta funkcja będzie póki co w USA, ale może kiedyś trafić do Europy.
Czytaj też: Lenovo może wejść na rynek płyt głównych