Peugeot przez konkurencje w Europie musi zacząć myśleć o odświeżeniu swojego modelu 308 i jak podaje raport Autocar, już to robi, planując premierę na przełomie 2021 i 2022 roku.
Nowy Peugeot 308 będzie bazował na nowej wersji platformy EMP2 PSA, która nawet obecnie stanowi podstawę dla tego modelu, ale oczywiście w starszej wersji. Zwykłe wersje pojazdu otrzymają zelektryfikowane i bardziej wydajne układy napędowe, ale najważniejszym wydaniem będzie hybrydowy wariant zorientowany na osiągi.
Brytyjska publikacja donosi, że nowy Peugeot 308 zawita do nas w najdroższym wariancie wydajnościowym z trójsilnikowa konfiguracją. Będzie wykorzystywał 1,6-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, którego wzbogacą dwa silniki elektryczne (po jednym na każdą oś). To zapewni mu ponoć moc ponad 300 KM i napęd na wszystkie koła.
Za rozwój 308 Performance będzie odpowiedzialny oddział Peugeot Sport Engineered. Ten samochód otrzyma również sztywniejsze zawieszenie i większe hamulce. Nie otrzyma jednak odznaki GTi, ponieważ prawdopodobnie pozostanie ona ograniczona tylko do hot hatcha opartego na nowym 208.
Czytaj też: Wydech przypominający karabin maszynowy prosto z Rosji
Jeśli chodzi o standardowe modele, oczekuje się, że Peugeot będzie nadal oferował tradycyjne silniki benzynowe i wysokoprężne. W pełni elektryczny 308 jest podobno również w planach.