Według dyrektora zarządzającego, Michaela van der Sande, Jaguar Land Rover, a dokładniej mówiąc jego dział SVO (Special Vehicle Operations) pobawi się w elektryczność w ramach modeli SVR.
Chociaż SVO zajmuje się obecnie w pełni elektrycznym modelem I-Pace w odwołanej już serii wyścigów eTrophy, ten nie będzie pierwszym samochodem elektrycznym, który przejdzie metamorfozę SVO.
Jednym z powodów może być to, że I-Pace opiera się na swojej własnej, całkowicie elektrycznej platformie, która nie będzie używana w żadnym innym produkcie JLR.
Jak Michael powiedział serwisowi Auto Express:
Będziemy opracowywać zelektryfikowane wersje naszych samochodów, zarówno w pełni zelektryfikowanych, jak i hybrydowych.
I-Pace nie podąża tą ścieżką, ale pracujemy nad różnymi projektami, o których nie możemy rozmawiać, ale jesteśmy bardzo zainteresowani elektryfikacją. Dlatego angażujemy się w eTrophy.
Tak naprawdę nowy, całkowicie elektryczny Jaguar XJ, który zostanie zaprezentowany w tym roku, będzie pierwszym samochodem, który wykorzysta nową architekturę MLA firmy JLR.
Czytaj też: Lamborghini Huracan Super Trofeo pokazało swój nagi węgiel
Ta zostanie zastosowana w wielu modelach marki Jaguar oraz Land Rover w nadchodzące lata. To więc sensowne, żeby dział SVO działał na tej platformie, tworząc np. elektrycznego XJ SVR.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News