Volkswagen rozszerzył właśnie ofertę wariantów Golfa ósmej generacji o nowy model podstawowy, w którym zastosowano trzycylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra.
Najnowsza generacja tego rodzinnego hatchbacka została wypuszczona na rynek w tym roku, a najtańszy wariant napędowy sprowadzał się do 1,5-litrowych turbodoładowanych jednostek z technologią łagodnej hybrydy. Teraz podstawowa cena nowego Golfa spadła, jako że zadebiutowała w nim opcja silnika TSI o pojemności jednego litra.
Ta jednostka jest szeroko stosowana w innych modelach w ofercie Volkswagena oraz modelach marek, jakie wchodzą w skład jego grupy. W Golfie wytwarza 108 KM, co sprawia, że w tym wydaniu ósma generacja kultowego modelu może osiągnąć prędkość 96,5 km/h w 10,2 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do 202 km/h. Jest z kolei połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Jak podaje AutoCar, Golf z silnikiem o pojemności 1,0 litra będzie oferowany tylko z podstawowym wykończeniem Life, które obejmuje 16-calowe felgi aluminiowe, reflektory LED, czujniki parkowania i podgrzewane elektrycznie lusterka boczne.
Wewnątrz model zaoferuje cyfrowy wyświetlacz wskaźników o przekątnej 10 cali i ekran dotykowy również o wielkości 10 cali. Pod kątem systemów w grę wchodzą funkcję wspomagania kierowcy, a w tym komunikacja Car2X, tempomat i asystent utrzymania pasa.
Czytaj też: Co powiecie na 1000-konny silnik z Nissana GT-R w pickupie?
Dzięki temu silnikowi podstawowy Golf Mk8 kosztuje teraz (ceny brytyjskie) nie 23875, a 23300 funtów, co w przeliczeniu daje nam kolejno 117720 i 114885 złotych. Warto jednak czekać, bo w przyszłości ten 1-litrowy silnik otrzyma wersję z łagodną hybrydą i automatyczną skrzynią.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News