Przed kilkoma dniami informowaliśmy o premierze nowego silnik Maserati, czyli Nettuno. Niezależne dociekanie serwisu Road & Track rzuciło na niego jednak nowe światło.
Dla przypomnienia, pisaliśmy, że opracowany od podstaw przez Maserati silnik Nettuno poszedł przez utartą już na rynku drogę turbodoładowań. To 3-litrowa jednostka V6 z podwójnym turbodoładowaniem, która waży poniżej 220 kilogramów i która wykorzystuje suchą miskę olejową i oparty na F1 komorowy układ spalania z podwójnymi świecami zapłonowymi.
Maserati Nettuno może pochjwalić się mocą 630 koni mechanicznych przy 7500 obr./min i momentem obrotowym na poziomie 730 Nm między 3000 a 5500 obr./min. Maksymalnie rozwija 8000 RPM, a kolejność działania cylindrów sprowadza się do sekwencji 1-6-3-4-2-5.
Czytaj też: Prototyp Jaguara F-Pace SVR 2021 nagrany na Nurburgring
Co ważne, miał być to pierwszy opracowany przez Maserati silnik od 20 lat, który uwolni markę od silników Ferrari, ale okazuje się, że te silniki nie są wcale takie nowe. Magazyn Road & Track odkrył, że kilka części Nettuno jest dokładnie takich samych, jak te pochodzące z silników Ferrari F154 V8 i Alfa Romeo 690T, czyli ponownie jednostki V6 Ferrari.
Podobieństw jest wiele, a te sprowadzają się nawet do średnicy cylindrów (88 mm), ich 82-milimetrowego skoku, czy nawet limitu prędkości obrotowej, która wynosi 8000 obr./min. Podobna sprawa ma się z kolejnością zapalania mieszanki, a jedyną prawdziwie unikalną dla Nettuno cechą ma być współczynnik kompresji. Głowica jest bowiem całkowicie opracowana przez Maserati.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News