Reklama
aplikuj.pl

Ghibli już oficjalnie jako pierwszy zelektryfikowany model Maserati

Ghibli już oficjalnie jako pierwszy zelektryfikowany model Maserati

Odświeżony właśnie Ghibli jest pierwszym modelem Maserati, który czerpie z potęgi drzemiącej w energii elektrycznej. To jednak nie druga generacja tego modelu, a jedynie kontynuacja wydania sprzed 7 lat.

Ghibli 2021 napędza czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 2 litrów i elektrycznym doładowaniem, którego wspomaga 48-woltowy układ łagodnej hybrydy, współpracujący z akumulatorem zamontowanym z tyłu. Całość uzupełnia ośmiobiegowy automat ZF z napędem na tylną oś.

Wspólnie ten układ wytwarza 330 koni mechanicznych przy 5750 obr/min i 450 Nm momentu obrotowego od 4000 RPM, co pomaga Ghibli Hybrid rozpędzić się do 100 km/h w 5,7 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 255 km/h. Nieźle, jak na ważącą dużo, bo 1950 kg bestię.

Ghibli już oficjalnie jako pierwszy zelektryfikowany model Maserati

Aby podkreślić ekologiczny wariant, Maserati dodał mu szereg niebieskich akcentów zewnętrznych dla trzech bocznych kanałów powietrznych, zacisków hamulcowych i logo Trident na tylnym słupku. W ramach odświeżenia Maserati postarało się tradycyjnie o zaktualizowaną maskownicę i światła przednie i tylne.

Czytaj też: Nowe Porsche 911 Turbo tnie cenę kosztem mocy

Dodatkowe zmiany można znaleźć w kabinie, w której Ghibli z 2021 roku korzysta z odnowionego systemu informacyjno-rozrywkowego działającego na Androidzie Automotive. Jego wyświetlacz powiększył się z 8,4 do 10,1 cala, a stare analogowe wskaźniki zastąpił w pełni cyfrowy zestaw.

Na ceny i datę premiery musimy jeszcze poczekać.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News