Reklama
aplikuj.pl

Nowe Porsche 911 Turbo tnie cenę kosztem mocy

911 Turbo S kontra BMW M5 F90

Wiecie co znajduje się między 911 Carrera S i Turbo S generacji 992.? Do niedawna nic, ale teraz Porsche ujawniło swój model 911 Turbo, który idealnie wypełnia te lukę zarówno w wydaniu kabriolet, jak i coupe.

Porsche 911 Turbo 2021 napędza 3,8-litrowy, podwójnie turbodoładowany sześciocylindrowy silnik typu bokser, który generuje moc 572 KM i moment obrotowy rzędu 750 Nm. Dzięki temu jego prędkość maksymalna sięga 319 km/h w obu przypadkach, a sprint do 96,5 km/h trwa 2,7 sekundy dla coupe i 2,8 sekundy dla kabrioletu.

Warto tutaj wspomnieć o możliwościach modelu 911 Turbo S. Ten ma już do zaoferowania całe 640 KM i moment obrotowy na poziomie 800 Nm. Jego warianty w sprincie są o 0,1 sekundy szybsze w porównaniu do wydania Turbo, a prędkość maksymalna jest wyższa o całe 11 km/h.

Między najnowszą generacją 911 w wydaniu Turbo S i Turbo kluczowa jest też różnica ceny. Za kabriolet przyjdzie bowiem zapłacić 183600 i 216300 dolców, podczas gdy za coupe trzeba wyłożyć 203500 i 170800$. Różnica ceny sprowadza się więc do około 30000$.

Czytaj też: Prototyp Porsche 911 GT3 wyszpiegowany na Nurburgring

Tak naprawdę różnice między tymi dwoma wydaniami 911 pomijając nieco słabszy silnik, sprowadzają się jeszcze tylko do tarcz hamulcowych. Wariant Turbo posiada bowiem żeliwne, a nie kompozytowe tarcze hamulcowe o wielkości 408 mm z tyłu i 380 mm z przodu.

Przechodząc dalej, 992. generacja Porsche 911 Turbo otrzymała ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, napęd na wszystkie koła i sterowanie tylną osią. Wewnątrz jest standardowo wyposażona w 10,9-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy i sportowe fotele z 14-kierunkową regulacją. W ofercie nie brakuje pakietów, które wariant Turbo wyposaży w niektóre elementy Turbo S.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News