W lutym Honda ujawniła naprawdę bardzo potrzebną dla modelu Civic Type R aktualizację, ale też ujawniła wydanie tego samochodu w limitowanej edycji, która ma na celu odzyskanie rekordu na torze Nurburgring.
Oprócz nowej deski rozdzielczej, jednym z wyróżników modelu Civic Type R Limited Edition jest lekka konstrukcja. Honda usunęła w nim panele ograniczające hałas i tylne przewody grzejne, co pozwoliło samochodowi zrzucić 12,7 kilogramów. To jednak nie koniec zabaw w odchudzanie.
Honda zmodernizowała też felgi do zestawu kutych aluminiowych odpowiedników od BBS owiniętych oponami Michelin Pilot Sport Cup 2. To z kolei obcięło ogólną wagę o kolejne 10 kilogramów i najwidoczniej było zmianą z rodzaju tych, którymi po prostu trzeba się pochwalić.
Honda wypuściła oficjalne wideo w stylu „jak to jest zrobione”, aby pokazać, co kryje się za tymi lekkimi felgami BBS. Cały proces można oczywiście opisać, bo w teorii nie ma w tym specjalnej filozofii (via Motor1).
Czytaj też: Honda Civic Type R ustanowiła nowy rekord FWD
W przeciwieństwie do kształtowania felg za pomocą stopionego metalu, kucie wykorzystuje ciepło i ciśnienie do kształtowania aluminium – podobnie jak przy produkcji mieczy. Daje to pewność, że drobnoziarnista struktura jest mocna i lekka, eliminując małe przestrzenie wewnątrz materiału powstałe podczas używania stopionego metalu.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News