Każdy hot hatch, to dobry hot hatch, jako że wydajnych hatchbacków na rynku europejskim nigdy nie jest za mało. Tym razem dostaniemy coś w tym segmencie prosto od BMW w postaci modelu 128ti.
Chociaż BMW 128ti nie jest jeszcze dostępny do kupna, przechodzi obecnie ostatnie testy na torze Nürburgring, zanim trafi do sprzedaży w listopadzie tego roku. To ogłoszenie możemy jednak uznać za jego premierę, jako że ten model nie ma przed nami żadnych tajemnic (via Motor1).
128ti znajduje się o krok poniżej M135i xDrive w serii 1, a w przeciwieństwie do swojego rodzeństwa, ma napęd na przednie koła. Waży przy tym o 80 kilogramów mniej, co rzutuje bezpośrednio na wydajność, jak zresztą dodatek mechanizmu różnicowego Torsen o ograniczonym poślizgu.
Za napęd w BMW 128ti odpowiada czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litra, który zapewnia 262 KM w porównaniu z 302 KM w M135i xDrive. Silnik łączy się z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, pozwalając na sprint do setki w 6,1 sekundy.
Czytaj też: Nowe BMW Serii 2 dostrzeżone na Nurburgring w wydaniu M
BMW 128ti jest też niższy o 10 mm względem standardowej serii 1, a resztę dopełnia ulepszona kierownica, hamulce sportowe M, a nawet opcja wybrania sportowych opon. Ceny pozostają jednak nieznane, a poznamy je zapewne już za dwa miesiące.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News