Hyundai pochwalił się swoimi elektrycznymi zapędami, ujawniając całkowicie nowy model RM20e na imprezie w Pekinie.
RM20e jest ciągle prototypem, ale prototypem całkowicie dopuszczonym do ruchu drogowego, który czerpie sporo z elektrycznego samochodu wyścigowego Veloster N eTCR. W rzeczywistości RM20e na pierwszy rzut oka może uchodzić za po prostu zmodyfikowanego Velostera, ale na tym podobieństwa się kończą.
Sama nazwa tego hot hatcha nie jest przypadkiem, bo tak jak „RM” rozwija się do Racing Midship, co odnosi się do konfiguracji środkowego zespołu napędowego, „20” oznacza iterację projektów RM, a „e” dotyczy elektrycznego silnika.
Hyundai wyposażył model RM20e w silnik elektryczny o mocy 810 koni mechanicznych i 960 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu ten elektryczny hot hatch rozpędza się od zera do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy, podczas gdy 200 km/h zalicza w 9,88 sekundy. Maksymalna prędkość jest z kolei ograniczona do 250 km/h.
Czytaj też: Bój hipersamochodów, czyli SSC Tuatara kontra Bugatti Veyron
Hyundai twierdzi, że RM20e łączy w sobie „poziomy osiągów, wyważenia, hamowania i przyczepności podobne do wyścigowych samochodów, zachowując przy tym codzienną ciszę, szybkość reakcji i zdolność do jazdy po drogach”. Ten koncept, to jednak tylko pokaz możliwości platformy RM i elektrycznych osiągnięć Hyundaia.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News