Dziś o jednym z najważniejszych samochodów, jakie wyprodukowało Porsche, które właśnie samo wzięło pod lupę 550 Spyder. Model, jak żaden inny.
Porsche wziął pod lupę 550 Spyder
550 Spyder jest dla Porsche tak ważny przede wszystkim z jednego względu – był to pierwszy samochód wyścigowy, jakiego kiedykolwiek zbudował niemiecki producent samochodów. Liczba w jego nazwie oznacza właśnie szalenie niską wagę, która w połączeniu z 1,5-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem typu bokser o mocy 110 koni mechanicznych, zapewniała szalenie wysoki stosunek mocy do masy.
Czytaj też: Dziwaczny prototyp Porsche 911 przynosi nam tylko jedno na myśl
Czytaj też: Porsche Cayman GT4 RS 2022 wyszpiegowane w śnieżnej zabawie
Czytaj też: Najtańsze Porsche Taycan w Polsce. Ile zapłacimy za elektryczne Porsche?
To m.in. ten szczegół zapewnił Porsche 550 Spyder zwycięstwo nad większymi, mocniejszymi samochodami wyścigowymi, a jego pierwszy wielki triumf nastąpił w 1954 roku, kiedy wygrał w swojej klasie podczas Carrera Panamericana.
Czytaj też: Wszystkie Porsche 911 Turbo w wielkim wyścigu
Czytaj też: Porsche 911 Turbo od Ares Design, to wyjątkowy przykład 964. generacji
Czytaj też: To Porsche 550one trzymano w tajemnicy przez ponad 12 lat
Co sprawiło, że był taki lekki? No cóż, przede wszystkim szereg sprytnych rozwiązań inżynieryjnych na czele z wykorzystaniem deski rozdzielczej jako elementu nośnego nadwozia. Cieszyć się tym modelem może zaledwie garstka, bo obecnie istnieje tylko 90 oryginalnych Porsche 550 Spyder.