Boeing ogłosił, że ruszył z produkcją samolotów szkoleniowych nowej generacji w postaci T-7A Red Hawk.
Produkcja T-7A Red Hawk
Samoloty szkoleniowe T-7A Red Hawk przeszły już w ciągu ostatnich 3 lat całą masę testów z ostatnim, który obejmował wyłączenie silnika podczas lotu. Ostatnio ruszyła już ich seryjna produkcja, dzięki wykorzystaniu technik cyfrowego projektowania i testowania, co znacząco skróciło potrzebny czas na jego rozwój.
T-7A Red Hawk jest rozwijany przez Boeinga i firmę Saab w ramach kontraktu o wartości 9,2 mld dolarów z myślą o dostarczeniu 351 egzemplarzy do starzejącej się floty Sił Powietrznych T-38 Talon. Ten samolot szkoleniowy ma podwójne ogony dla większej zwrotności i wysokiego kąta natarcia, siedzenia na podwyższeniu i zaawansowany kokpit ze wbudowanymi systemami treningowymi.
Może także łączyć się z najnowocześniejszym systemem szkolenia naziemnego i oferuje szereg funkcji zapewniających szybką i łatwą konserwację. Swoją drogę, kilka tygodni temu Boeing rozpoczął produkcję szalenie zaawansowanego systemu treningowego GBTS, a zgodnie z umową 46 symulatorów będzie częścią zamówienia samych T-7A Red Hawk do 2023 roku.