Porsche oficjalnie pochwaliło się, że nowe Porsche Cayenne Coupe pobiło Audi RS Q8 na torze Nurburgring Nordschleife w 12,94-milowej konfiguracji. Ustanowiło tym samym nowy rekord w swojej kategorii.
Co być może najważniejsze, ten rekord na Nurburgring tajemnicze Porsche Cayenne Coupe ustanowiło w swoim nowym, nieznanym jeszcze wydaniu. Firma powinna jednak ujawnić go już wkrótce, jako że notariusz odpowiednio poświadczył, że w grę wchodzi nowy rekord dla pojazdu seryjnego. W rzeczywistości poniższe zdjęcia i samo ogłoszenie rekordu to swoisty zwiastun tego modelu, co potwierdzają słowa jednego z pracowników Porsche.
Czytaj też: Zasięg Model S Long Range ograniczony. Tesla zaczyna dziwną żonglerkę
Ten model Cayenne ma najlepsze osiągi. Podczas jego opracowywania skupiliśmy się na wyjątkowych osiągach na drodze. Nasz bijący rekordy Cayenne oparty jest na Cayenne Turbo Coupé, choć bardziej systematycznie zaprojektowanym z myślą o maksymalnej dynamice wzdłużnej i poprzecznej.
– powiedział wiceprezes linii produktów Cayenne Stefan Weckbach.
Rekord na Nurburgring zaliczony. Nowe Porsche Cayenne Coupe potrafi najwidoczniej dużo
Przechodząc już do tego, co najważniejsze, nienazwany wariant Porsche Cayenne Coupe ustanowił nowy rekord okrążenia w klasie SUV z czasem 7 minut 38,925 sekundy, co pobiło poprzedni rekord na poziomie 7:42.253, którego utrzymywało do tej pory wspomniane Audi RS Q8. W wersji na tor kierowca Lars Kern miał do dyspozycji fotel wyścigowy i klatkę bezpieczeństwa, które oczywiście nie trafią do produkcyjnego wydania. Nie to, co 22-calowe felgi z oponami Pirelli P Zero Corsa, które zostały opracowane specjalnie dla tego modelu i stanowią podstawę wyposażenia.
Czytaj też: Odświeżenie Porsche Macan zapewni więcej mocy każdej wersji
Co jednak wiemy o tym modelu z nieoficjalnych źródeł? W tej kwestii musimy wrócić do najnowszego raportu Autocar, który ujawnił, że Porsche ma rozszerzyć ofertę Cayenne Coupe o kolejny wydajny model, którego moc dobije do 640 koni mechanicznych. W grę może wejść tylko Coupe przez swój niższy środek ciężkości, wagę i bardziej sportowy sznyt, który ponoć jest „idealny” dla tego najbardziej sportowego Porsche Cayenne. Nie będzie to jednak taka bestia, jako Turbo S E-Hybrid ze swoimi 680 KM.
Czytaj też: Porsche 911 GT3 Touring 2022, to jedna z najszybszych 911 w historii marki
Obok wzrostu mocy zbliżające się do debiutu Cayenne Coupe w nowym wydaniu sięgnie też po aktywny pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego z większymi kanałami powietrznymi do chłodzenia znanego, ale ulepszonego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem. To jednak nie koniec zmian konstrukcyjnych, bo Porsche ulepszy dodatkowo spojler dachowy i wymieni dyfuzor oraz rury wydechowe na nowe połączenie już centralnie umieszczonych w dyfuzorze.