Aplikacja Pacjenta do Centrum Zdrowia Dziecka została wdrożona przez fundacją K.I.D.S. i jej celem jest pomoc w przygotowaniu się rodziców i dzieci do pierwszej wizyty w Centrum Zdrowia Dziecka.
Co oferuje Aplikacja Pacjenta do Centrum Zdrowia Dziecka
U podstaw stworzenia tej aplikacji pojawiła się chęć zrozumienia perspektywy rodzin z chorymi dziećmi i wyzwań, jakie przed nimi stoją. Przeprowadzono stosowne badania, dzięki czemu poznano realne potrzeby pacjentów Centrum Zdrowia Dziecka i ich opiekunów. Wyniki badania, a także wnioski poczynione na podstawie obserwacji i rozmów pozwoliły opracować aplikację, która pomoże pacjentom i ich rodzicom w przygotowaniu do wizyty w CZD. I tak Fundacja K.I.D.S stworzyła coś, co zdecydowanie będzie dla wielu przydatne.
Czytaj też: YouTube na Androida pozwoli udostępniać poszczególne rozdziały filmów
Aplikacja Pacjenta do Centrum Zdrowia Dziecka zawiera takie podstawowe informacje jak nawigacja do szpitala, przewodnik po budynku czy niezbędnik informacji. Dzięki niej można odnaleźć się na każdym etapie wizyty, dowiedzieć się co nalezy ze sobą zabrać do szpitala i jak przygotować się do wyjazdu. W aplikacji znalazła się możliwość zarządzania kontem pacjenta, z poziomu którego można zapisywać się lub odwoływać wizyty. Jest też kompendium wiedzy, które pomoże zrozumieć medyczne określenia zasłyszane w szpitalu. Przydatnym dodatkiem są też informacje kontaktowe do CZD oraz informacje na temat lekarzy pracujących w Instytucie.
Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali to fundacja, której celem jest usprawnienie oddziałów pediatrii oraz pracy dziecięcych szpitali za pomocą nowych technologii. Pierwsza edycja aplikacji to krok w kierunku, który jest przyszłością obsługi opieki medycznej dla dzieci i ich opiekunów. Rozwiązanie pomoże pacjentom, ale także lekarzom, pielęgniarkom oraz pracownikom tych placówek, dzięki czemu będą mogli oni skupić się na leczeniu małych pacjentów
– komentuje Paweł Stężycki, lider projektu, wolontariusz Fundacji K.I.D.S., Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali
Czytaj też: Steam i Epic Games Store w Microsoft Store?
Aplikacja Pacjenta, wprowadzona przez Fundację K.I.D.S. to bardzo ważne i potrzebne rozwiązanie, które z pewnością pomoże naszym pacjentom oraz usprawni pracę całego szpitala. Do Centrum Zdrowia Dziecka przyjeżdżają pacjenci z całego kraju, dla których często taka podróż jest bardzo dużym wyzwaniem. Rozwiązania wprowadzone w aplikacji nie tylko pomogą im dotrzeć do szpitala, ale również sprawnie się po nim poruszać. Co więcej, funkcja umawiania wizyt odciąży część personelu medycznego. To kolejna, istotna funkcja z zakresu telemedycyny, która pojawi się w naszym szpitalu dzięki Fundacji K.I.D.S.
– mówi dr Marek Migdał, dyrektor Instytutu „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”
Aplikację można za darmo pobrać z Google Play na urządzenia z Androidem. Wkrótce pojawi się również w App Store.