Na odbiór przesyłki z paczkomatu InPost mamy 48 godzin. Ale co zrobić, gdy ten czas jest niewystarczający?
Wydłużenie czasu odbioru paczki z paczkomatu InPost
Zamawianie przesyłek do paczkomatów jest niezwykle wygodne. Czas dostawy jest krótki i to my decydujemy kiedy odbierzemy paczkę. Oczywiście, nie mamy na to nieograniczonej ilości czasu, bo „tylko” 48 godzin. Wydaje się to wystarczające, jednak czasem zdarza się, że nie jesteśmy w stanie w określonym terminie udać się po nasze zamówienie. I co w takiej sytuacji zrobić?
Czytaj też: Instagram nie będzie już aplikacją do udostępniania zdjęć
Od dawna InPost umożliwia przedłużenie czasu odbioru o dodatkowe 48 godzin. Wystarczy wysłać SMS, a koszt usługi wynosi 11.07 brutto. Należy zrobić to minimum 12 godzin przed upływem czasu określonego na odbiór paczki. Rozwiązanie wygodne, jednak takiego SMSa można wysłać tylko z Polski.
W okresie urlopowym zdarzyć się może, że zostaniemy za granicą dłużej, niż planowaliśmy, a nasza paczka w tym czasie czeka na odebranie w paczkomacie. Dlatego InPost daje możliwość przedłużenia czasu odbioru z poziomu aplikacji, właśnie dla osób, które przebywają poza Polską. Funkcja pojawi się od 15 lipca i za 24 godziny zapłacimy 7,99 zł. Jest to więc więcej, niż w przypadku SMS-a.