Reklama
aplikuj.pl

Silniki Mercedesa pod nożem. Winę ponosi norma Euro 7

Posaidon podkręcił AMG E63 S 4Matic+ Mercedesa, AMG E63 S 4Matic+, Mercedes AMG E63 S 4Matic+, tuning AMG E63 S 4Matic+

Najnowsza propozycja Komisji Europejskiej ma zamiar zakazać sprzedaży nowych samochodów spalinowych już w 2035 roku, zachęcając jeszcze bardziej producentów samochodów do przejścia na EV. Normy emisji dodają do tego swoje trzy grosze i tak też dziś dowiedzieliśmy się, że nadchodzące przepisy Euro 7 sprawią, że silniki Mercedesa czeka smutna przyszłość.

Jeszcze przed 2030 rokiem znane nam powszechnie silniki Mercedesa pójdą w odstawkę

Wedle spekulacji już w 2025 roku mają wejść w życie jeszcze bardziej rygorystyczne przepisy co do emisji CO2 w nowych samochodach, co bezpośrednio będzie rzutować na ofertę producentów samochodów. Nie tylko w kwestii wyboru silników, które będą jeszcze mniejsze i jeszcze bardziej podkręcone sprężarkami i turbosprężarkami, ale też samych samochodów. Te małe i tanie staną się po prostu mniej opłacalne, a te drogie i wydajne będą za bardzo bodziec w ogólny poziom emisji.

Czytaj też: Premiera Lamborghini Countach LPI 800-4. Powrót legendy naznaczony hybrydą

Premiera Mercedes EQS, Flagowy elektryczny Merc, Mercedes EQS, EQS 2022, Mercedes EQS 2022
EQS, to flagowy BEV Mercedesa

Na potwierdzenie tych słów mamy słowa dyrektora operacyjnego Mercedesa, Markusa Schafe’a, który przyznał, że pod koniec tej dekady Mercedes zmniejszy o połowę swoją ofertę silników. Wyjawił to podczas rozmowy z serwisem Autocar, gdzie powiedział, że „[zredukujemy] liczbę wariantów silnikowych o około 50 procent”. Jednak razem z Volvo, Bentleyem, czy Fordem w Europie firma zapowiedziała przejście wyłącznie na BEV już w 2030 roku na rynkach, które to umożliwią.

Czytaj też: Nieoficjalne szczegóły napędu Corvette E-Ray 2023

Dla przypomnienia, Euro 7 może zmusić producentów do stosowania drogich, rozbudowanych katalizatorów i systemu diagnostycznego wbudowanego w komputery samochodu, aby przez cały czas analizować silnik i sprawdzać, czy spełnia on emisje.