Teksańska firma FusionFlight nadal rozwija swoje odrzutowe drony i tak też po wersji AB5 nadszedł czas na ulepszony wariant AB6 JetQuad. To nic innego, jak odrzutowy quadkopter, który w miejscu tradycyjnych śmigieł posiada pełnoprawne silniki odrzutowe z mikroturbinami.
Na ten moment prototyp AB6 JetQuad przechodzi testy kwalifikacyjne, ale ponoć już w przyszłym roku (w lecie) będzie można go kupić w cenie 100000$. Zastosowanie? Realizowanie dostaw leków lub sprzętu w nagłych wypadkach, czy patroli dalekiego zasięgu. Dodatkowo odporność silników na temperatury sprawia, że AB6 JetQuad może latać do 11 km i radzić sobie znacznie lepiej z niesprzyjającą pogodą.
Czytaj też: Oto prosty, elastyczny dron z jednym śmigłem, którego możecie zrolować
Czytaj też: Cylindryczny dron Spirit chwali się modularnym projektem plug-and-play
Odrzutowy quadkopter AB6 JetQuad waży 24 kg i 44 kg po zatankowaniu do pełna. Mierzy przy tym 1205 mm długości, 931 mm szerokości i 402 mm wysokości, a jego zasilane olejem napędowym, naftą lub paliwem do silników odrzutowych, cztery silniki zapewniają łączny ciąg rzędu 700 niutonów. Użytkownicy mogą zaprogramować punkty orientacyjne i pozwolić mu latać automatycznie lub zdalnie sterować dronem w czasie rzeczywistym do maksymalnego zasięgu 50 km. Z dodatkiem odbiornika SATCOM, czyli zapewnieniu mu łączności satelitarnej, zasięg przestaje być przeszkodą.
Czytaj też: Dron w Cyberpunk 2077 dostępny dzięki modom
Po stronie możliwości po zatankowaniu do pełna 20-litrowego zbiornika obciążony 18-kg ładunkiem AB6 JetQuad może zawisnąć przez 25 minut lub lecieć 15 minut do przodu z maksymalną prędkością. Ta wedle symulacji sięga 402 km/h, a nawet 644 km/h po dodaniu pakiety aerodynamicznego.