Intel udostępnił najnowszy sterownik ANV Vulkan dla systemów operacyjnych Linux, który oferuje nieprzetestowaną gruntownie (jeszcze) obsługę technologii mesh shading dla procesorów graficznych ARC Alchemist, czyli tych mobilnych i stacjonarnych kart, które zmierzają na rynek. Ten unikalny dodatek ciągle jest uważany za „eksperymentalny” i wciąż jest w fazie testów.
Poczyniono pierwszy krok w stronę obsługi technologii mesh shading w kartach Intela
Zespół inżynierów Intela zajmujących się sterownikami typu open-source pracował nad zapewnieniem wsparcia technologii mesh shader do kart z GPU DG2 „Alchemist” od kilku miesięcy. Wraz z wprowadzeniem Mesa 22.0-level, implementacja stała się aktywna, ale nadal jest w stanie eksperymentalnym, wykorzystując do działania rozszerzenie VK_NV_mesh_shader firmy NVIDIA dla Linuksa.
Czytaj też: Granie jak marzenie, czyli wszystko co musicie wiedzieć o Steam Deck od Valve
To rozszerzenie zapewnia nowy mechanizm pozwalający aplikacjom na generowanie kolekcji geometrycznych prymitywów [elementarnych części składowych grafiki] poprzez programowalne cieniowanie siatki. Jest to alternatywa dla istniejącego potoku programowalnego cieniowania prymitywów, który opierał się na generowaniu prymitywów wejściowych przez asembler o stałej funkcji, jak również na pobieraniu wierzchołków o stałej funkcji
– tłumaczy Intel.
Obsługa VK_NV_mesh_shader jest ukryta w środowisku „ANV_EXPERIMENTAL_NV_MESH_SHADER” i czeka na oficjalną aktywację. Intel wstrzymuje się jednak aż do czasu, aż oficjalne rozszerzenie Vulkan mesh shader będzie w stanie zaoferować odpowiednie wsparcie. Powyżej możecie zobaczyć na własne oczy, jak wielkie usprawnienia wprowadza obsługa mesh shader w grafice, jak również to, jak wpływa na gry.