Potrafilibyście wymienić wszystkie projekty CD Projekt RED? A pamiętacie o trybie dla pojedynczego gracza w Gwincie? Dziś w każdym studiu jest tyle projektów, że ciężko jest się w tym połapać.
Co robią w CD Projekt RED?
O tym, że było dużo ogłoszeń, a informacje dziś zniekształcają się w ciągu kilku godzin, wiedzą w CD Projekt RED aż za dobrze. Ekipa z Warszawy postanowiła zatem w swojej najnowszej prezentacji dla inwestorów, przygotować podsumowanie dotyczące prac studia. W końcu można się w tym połapać! Pogrubionym tekstem zamieszczam oficjalną informację od CD Projekt RED, a w nawiasach autorski, ewentualny komentarz.
Czytaj też: Kolejne gry w GeForce NOW, a do tego dema!
W CD Projekt RED pracuje się nad:
- dodatek do Cyberpunk 2077, premiera w 2023 roku (jeśli w sieci traficie na informacje o drugim, dużym dodatku, to wiedźcie, że wynikają one z powodu dawnych słów dotyczących „wspierania Cyberpunk 2077 podobnie, jak Wiedźmin 3”. Oficjalnie drugi dodatek nigdy nie został ogłoszony. Biorąc pod uwagę informację, która pojawia się w grze, gdy będziemy chcieli wyjechać poza mapę – akcja będzie działa się poza Night City)
- nowy Wiedźmin oparty o Unreal Engine 5 (na słynnej grafice promocyjnej widzimy głowę rysia, nie kota)
- dalsze wsparcie dla Cyberpunk 2077 (doprecyzowano, iż chodzi o kolejne małe DLC oraz łatki)
- Wiedźmin 3 Dziki Gon na PlayStation 5 oraz Xbox Series (dodano, iż premiera nie odbędzie się w drugim kwartale 2022. Studio odebrało projekt rosyjskim deweloperom)
- The Molasses Flood tworzy grę na podstawie jednej z marek CD Projekt RED (jest to niedawno przejęte studio indie, które możecie znać z The Flame in the Flood oraz Drake Hollow)
- tryb pojedynczego gracza do Gwinta (o projekcie pisaliśmy we wpisie Nowa gra CD Projekt RED! Czym będzie projekt Golden Nekker?)
- dalsze wsparcie dla Gwinta i The Witcher Monster Slayer (trochę prywaty – gdy tylko zrobiło się cieplej zachciało mi się znów grać w mobilnego Monster Slayera, ale tytuł ma zdecydowanie za mało zawartości)
- prototypownie i tworzenie konceptów nieogłoszonych gier (jak w każdym studiu – w powijakach jest cała masa mniejszych rzeczy)
Cyberpunk 2077 Online – co z tym projektem?
Cyberpunk 2077 miał również posiadać wersję online. Projekt przypominający GTA Online porzucono po tym, jak okazało się, że stan techniczny podstawowej gry jest w fatalnym stanie. Jakiś czas później wspominano o małych modułach sieciowych do gry, ale w tym temacie też była ciągle cisza.
Czytaj też: QuakeCon 2022 znowu cyfrowy. W 2023 nowy Quake?
Teraz wiemy, że już raczej nic z tego nie będzie. Podczas rozmów z inwestorami Piotr Nielubowicz z CD Projekt RED ogłosił, że porzucono prace nad autorską technologią online i skorzystano z rozwiązań Unreal Engine 5, które będą teraz rozwijane. Cyberpunk 2077 nie przenosi się na Unreal Engine 5, więc raczej nie zobaczymy już żadnych sieciowych modułów w grze.