Czy Blizzard pamiętał o tym, aby dostosować Diablo Immortal do PC? Deweloperzy opowiedzieli, czego spodziewać się po niespodziewanie ogłoszonej wersji gry.
Skąd decyzja o Diablo Immortal na PC?
Blizzard postanowił dokładniej opowiedzieć o Diablo Immortal na PC. Jak się okazuje – decyzja o stworzeniu Diablo Immortal na PC spędzała sen z powiek zespołowi przez dużą część procesu produkcji. Z jednej strony czuli, że wydanie na PC gry zaprojektowanej pierwotnie na urządzenia mobilne nie będzie dobrym pomysłem, a z drugiej – chcieli, aby tytuł dotarł do jak największej liczby graczy, w szczególności najbardziej oddanych fanów na PC. Wiedzieli, że wielu z graczy będzie próbowało grać przez emulator – to było czynnikiem decydującym i skłoniło Blizzarda do stworzenia lepszego rozwiązania.
Czytaj też: Najnowsza aktualizacja Battlefield 2042 powoduje epilepsję
Z opowieści firmy dowiadujemy się, że Diablo Immortal na PC to eksperyment Blizzarda. Pierwotnie nie planowali wydania tej gry na komputerach, ale gdy tylko pojawiła się taka możliwość, wiedzieli, że muszą poświęcić czas, by to zrobić. Wieloletni fani serii zauważą, że rezultat jest nieco inny niż w przypadku innych gier Diablo na PC, ale autorzy nie mogą się już doczekać zabijania demonów w Immortal myszką i mają nadzieję, że gracze też czekają na to z niecierpliwością. Ostrożny Blizzard rozumiem, że wiele osób z ich społeczności to pecetowi weterani dlatego przygotowano dla nich znajome narzędzia podczas podróży przez Sanktuarium.
Pecetowe Diablo Immortal
Aby zachować wierność serii Diablo, Blizzard skrupulatnie przełożyć miał sterowanie za pomocą dotknięć i przesunięć z urządzeń mobilnych na mysz i klawiaturę. Podobnie jak w poprzednich tytułach z serii, lewy przycisk myszy posłuży do poruszania postacią i atakowania potworów, a klawiatura umożliwi aktywowanie umiejętności i picie mikstur.
Czytaj też: Kwietniowa aktualizacja Gran Turismo 7 wprowadza darmową zawartość
Choć rozwiązanie to nie należy do części historii Diablo, zdecydowano się rónież uwzględnić przyciski W/S/A/D jako dodatkową metodę poruszania się. Twórcy uznali, że jest to intuicyjny sposób kierowania postacią, alternatywny dla ciągłego klikania lewym przyciskiem myszy zarówno przy poruszaniu się, jak i atakowaniu. Ponadto poruszanie się w trakcie ataku, np. przy korzystaniu z ładowanych umiejętności, jest standardem w grze w wersji mobilnej, więc chcieli, aby gracze na PC też mogli z tego korzystać. Klasyczny system sterowania myszą nie pozwoliłby na takie działania.
Diablo Immortal powstało w pierwszej kolejności z myślą o urządzeniach mobilnych. Oznacza to, że elementy interfejsu były większe i dostosowane do rozmiarów ekranów telefonicznych. Zmniejszenie interfejsu było jednym z naszych priorytetów – deweloperzy chcą, abyście widzieli, co dzieje się w grze, a jednocześnie nie klikali przez przypadek przycisków na ekranie. Dlatego zmniejszono portret, minimapę, górne przyciski menu oraz ikony umiejętności do wygodnego rozmiaru, aby zmaksymalizować obszar działania.