W końcu swoją premierę ma długo wyczekiwana aktualizacja 2.4 do Diablo 2 Resurrected. Deweloperzy zapowiadali kilka zmian w rozgrywce i teraz zobaczymy, czy nie zniszczyli oni kultowej produkcji.
Diablo 2 Resurrected – aktualizacja 2.4
Deweloperzy odpowiedzialni za Diablo 2 Resurrected uruchamiaj w grze system rankingowy oraz wprowadzają wiele zmian w rozgrywce. Nowy patch był długo testowany, aby nie podpaść graczom bawiącym się w grze od 2000 roku. Jak twórcy wprowadzają nas w pierwsze znaczące zmiany w grze od dawna?
Czytaj też: Były pracownik Bethesdy zdradził aktualny stan Starfield
Bohaterowie Sanktuarium, Władca Grozy wita was w aktualizacji 2.4 do Diablo II: Resurrected wprowadzającej ranking. Poddajcie próbie swoje umiejętności bojowe w pierwszym sezonie rankingu, w którym wprowadzamy szereg nowości wpływających na wiele elementów rozgrywki. Po raz pierwszy od ponad dekady wprowadzamy znaczące zmiany w rozgrywce, aby promować nowe strategie podczas kolejnej wyprawy do Sanktuarium. Wśród tych zmian są różne aktualizacje dla każdej klasy, nowe słowa runiczne, nowe schematy do Kostki Horadrimów, przeróbki najemników i wiele więcej! Przyswójcie tę nową wiedzę, gdyż zapewni wam ona przewagę i sprawi, że demony będą kryć się przed wami ze strachu.
Zmiany usprawniające rozgrywkę Diablo 2 Resurrected
W grze pojawia się wiele mniejszych i większych zmian. Oto modyfikacje, które powinny usprawnić zabawę w produkcji Blizzarda.
Ogólne
- Dodano obsługę pisania w systemach kodowania innych niż ASCII.
- Dodano komunikat dla sytuacji, gdy gracz próbuje uruchomić grę bez aktualizowania jej.
- Dodano „Wiadomość dnia” do głównego menu, co umożliwi nam dzielenie się ważnymi informacjami na temat aktualizacji ze wszystkimi graczami.
Nowa funkcja: emulacja grafiki w wersji Legacy
- W menu ustawień grafiki w sekcji „Legacy” dostępna jest teraz możliwość wyboru jednej z trzech różnych opcji emulacji grafiki klasycznego Diablo II. Dostępne opcje to „GDI”, „Glide” oraz „Resurrected”.
- GDI emuluje rasteryzację programową klasycznej gry i nie stosuje żadnego filtrowania.
- Glide emuluje akcelerowaną sprzętowo grafikę klasycznej gry za pomocą filtrowania bilinearnego.
- Opcja „Resurrected” wykorzystuje emulację Glide z dodatkowymi poprawkami w celu wyeliminowania artefaktu, który występowałby w przypadku pierwotnego renderowania Glide.
Czytaj też: Star Wars Jedi 2 porzuca niektóre konsole
SI
- Poprawiono niezawodność zwierzaków, przywołańców i najemników teleportujących się do gracza zamiast znikać.
Barbarzyńca
- Zmieniliśmy animację Skoku i Ataku z Wyskoku, żeby trajektoria lotu barbarzyńcy była bardziej płynna. Dzięki temu postać cały czas znajduje się na ekranie i ograniczone zostały drgania postaci po lądowaniu.
Wybór postaci
- Nowo stworzone postacie będą teraz pokazywały się na szczycie listy wyboru postaci.
Rozgrywka
- Gdy trzymacie wciśnięty przycisk myszy, aby namierzyć przeciwnika za pomocą umiejętności, będzie ona nadal wykonywana po śmierci przeciwnika.
- Minimapa będzie teraz automatycznie otwierać się ponownie po śmierci, jeśli była otwarta przed śmiercią.
- Zwiększono maksymalną liczbę strzał i bełtów do 500.
- Zwiększono liczbę broni miotanej o 50%.
- Blokowanie nie będzie już przerywać działań gracza podczas używania umiejętności lub ataków. Jeśli postać gracza zablokuje w ich trakcie, obrażenia nadal będą anulowane, ale animacja nie zostanie odtworzona.
- Zmieniono sposób, w jaki określana jest szybkość ataku podczas władania dwiema broniami. Przełożenie broni do drugiej ręki nie powinno już powodować znacznych różnic w szybkości ataku.
- Odzyskanie równowagi przez postać będzie teraz miało malejącą skuteczność w przypadku, gdy bohater zostanie trafiony przez innego gracza.
- Ujednolicono efekty szybkiego użycia umiejętności tak, żeby zachowywały się tak samo niezależnie od przypisanego przycisku myszy.
Najemnicy
- Interfejs najemników pokaże teraz, czy ich umiejętność nie jest zablokowana ze względu na zbyt niski poziom.
Online
- Dodano komunikat, który poinformuje o tym, że gracz próbuje utworzyć kanał o nazwie przekraczającej limit znaków.
- Dodano komendę czatu /offline, która ustawia status użytkownika na „Offline”.
- Dodano możliwość kontrolowania przez graczy dostępu do swoich prywatnych gier na konsolach.
- Dodano przycisk pokazywania/ukrywania hasła do gry.
Handlarze
- Gracze mogą teraz kupić wypełnione tomy i klucze korzystając z kontrolera.
Wydajność
- Zoptymalizowano efekty cząsteczkowe na niektórych konsolach.
- Dodano opcję zmiany jakości efektów wizualnych dla graczy PC.
- Zoptymalizowano akcje szybkiego ruchu, żeby zmniejszyć opóźnienie.
Ustawienia
- Ustawienie trudności gry nie będzie się już resetowało między sesjami.
- Dodano opcję wyboru, czy kursor myszy ma być zatrzymany na ekranie.
- Dodano pasek zużycia VRAM w menu ustawień.