W ostatnim czasie Netflix nie radzi sobie najlepiej. Po raz pierwszy od dekady serwis zaczął bowiem tracić użytkowników i jak wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej przez firmę Antenna, taki stan się nie zmieni, a z subskrypcji rezygnują nie tylko nowi, ale również starzy użytkownicy.
Niedawno dowiedzieliśmy się, że w pierwszym kwartale tego roku Netflix stracił więcej użytkowników niż pojawiło się nowych. W dużej mierze jest to wina zablokowania usługi w Rosji, co spowodowało utratę ok. 700 tys. subskrybentów. W tym czasie przybyło zaledwie 500 tys. nowych, co daje bilans na poziomie -200 tys. użytkowników. Netflix sam wykazał, że w kolejnym kwartale spodziewa się stracić nawet 2 mln subskrybentów, co jest naprawdę niepokojącą prognozą.
Firma Antenna zajmująca się analizą danych przeprowadziła ankietę, z której wynika, że wśród osób rezygnujących z Netfliksa w I kwartale 2022 roku, sporo jest takich (13%), którzy z platformą byli przez minimum trzy lata. Taki wynik może nie jest alarmujący, jednak stanowi wzrost o 3% w stosunku do ubiegłego roku i aż 8%, gdy porównamy wynik z 2020 rokiem. Jeśli chodzi o nowych użytkowników, wśród rezygnujących z platformy było ich aż 60%. Tutaj akurat zauważyć można tendencję spadkową, bo w analogicznym okresie w ubiegłym roku takie osoby stanowiły 64% respondentów.
Dlaczego takie osoby rezygnują? Co ciekawe, nie z powodu treści, a finansów. Inflacja daje się wszystkim we znaki, więc ludzie wolą anulować subskrypcję Netfliksa, niż oszczędzać na czymś innym. By zawalczyć z tym problemem, Netflix podobno szykuje tańszy plan z reklamami. Czy to pomoże? Przekonamy się, gdy zostanie wprowadzony i kiedy pojawią się pierwsze zestawienia danych.