Reklama
aplikuj.pl

Zmiany w Greencellu – nowy wizerunek zbliża markę do stylu życia odbiorców

Smarter everyday cover

Użytkownicy akcesoriów do ładowania sygnowanych znakiem Greencell odkryją swoją ulubioną markę w nowej, bardziej przystępnej odsłonie. Producent rozwiązań usprawniających codzienne aktywności zaprezentował właśnie efekty rebrandingu, napędzanego hasłem Smarter Everyday!

W czasie 10-letniego rozkwitu na europejskich rynkach Greencell wypracował markę kojarzoną nie tylko z dobrze zaprojektowanymi, wydajnymi produktami, ale też sprytną i lekką codziennością, do stworzenia której się przyczyniają. Nowa, spójna z tym wizerunkiem identyfikacja polskiego producenta ujrzała światło dzienne 1 października. Będzie systematycznie wdrażana do końca 2025 roku.

Wejście w kolejny etap rozwoju

Chcieliśmy aby po 10 latach marka stała się bardziej aktualna, uporządkowana i mogła lepiej komunikować się z odbiorcami, którzy ją napędzają – wyjaśnia Paweł Ochyński, założyciel Greencell.

Jednym z kluczowych założeń rebrandingu było znalezienie miejsca dla Greencella w życiu szerszej grupy docelowej, wykraczającej daleko poza środowisko pasjonatów nowoczesnych technologii. – Aby wyzbyć się nieco mrocznych, gamingowych skojarzeń płynących z dotychczasowej identyfikacji, potrzebowaliśmy nowego story dla marki.

Chcieliśmy, aby Greencell stał się cichym bohaterem codziennych wyzwań, sprytną i łatwą odpowiedzią na problemy, dzięki której użytkownik może skupić się na tym co najważniejsze – czasie z rodziną i przyjaciółmi – wskazuje Przemysław Warchał, head of brand w Greencell.

Obok przedstawicieli działów kreatywnych firmy w skład zespołu projektowego pracującego nad nowym wizerunkiem polskiego producenta weszli eksperci agencji BNA, odpowiedzialnej m.in. za wizerunkowe metamorfozy mBanku, x-kom czy Żabki. Kontrakt objął prace nad redefinicją marki, kolorystyką, typografią wraz ze sposobem ich stosowania oraz hasłem odzwierciedlającym charakter i strategię rozwoju producenta. Dodatkowo udało się uspójnić wszystkie elementy brandingu również na poziomie nazwy oraz sygnetu.

Greencell w centrum codziennych aktywności

Już pierwsza wizyta w Greencell uświadomiła nam, że – mimo utartych skojarzeń – firma stoi autorskimi projektami, imponującym wzornictwem i spójną wizją dla wszystkich kategorii produktów. Tę właśnie wizję chcieliśmy oddać w strategii marki i designie – podkreśla Andrzej Rozen Strategic Director & Partner w BNA. – Osadzona w świecie “tu i teraz” marka oferuje sprytne i przyjazne technologie pomagające sprostać wyzwaniom życia codziennego, co spuentowaliśmy hasłem “Smarter Everyday” – dodaje.

Środki graficzne użyte w nowej identyfikacji zmieniają sposób w jaki Greencell pokazuje technologię. Zamiast typowej dla marek technologicznych futurystycznej próżni i dużej ilości czerni Greencell używa jasnej, świeżej kolorystyki, zdjęć podkreślających realny kontekst używania sprzętu oraz typografii uzupełnionej o humanistyczny, szeryfowy krój. W projekcie nie zabrakło przy tym nawiązań do tradycji Greencella, takich jak wykorzystanie ekspresji ruchu ładowania baterii w logotypie czy uwzględnionej w nazwie producenta zieleni, choć w dużo bardziej stonowanym odcieniu.

Wdrożenie nowej identyfikacji wizerunkowej Greencell rozpocznie od kanałów digitalowych, a pierwsze produkty w nowej odsłonie pojawią się w ofercie jeszcze w IV kwartale 2024. Proces zmiany rozpocznie się od nowowprowadzanych akcesoriów i stopniowo obejmie całe portfolio marki.

Greencell

Producent rozwiązań do ładowania i magazynowania energii obecny na 60 światowych rynkach. Impulsem do rozwoju marki stała się niezawodność oferowanych od 2013 roku akcesoriów do mobilnej elektroniki. Obecnie w obszarze specjalizacji Greencell znajdują się również energetyka odnawialna i elektromobilność.

Portfolio firmy zawiera ponad 20 autorskich urządzeń zaprojektowanych przez własny dział R&D. Greencell zatrudnia łącznie blisko 180 pracowników, większość w siedzibie firmy w Krakowie oraz fabryce baterii w Skawinie.

Więcej na greencell.global

Informacja prasowa.