Reklama
aplikuj.pl

Aktualizacja Fallout 76 zmienia grę – Bethesda nie odpuszcza

Kolejna aktualizacja Fallout 76 stara się utrzymać graczy przy grze. Co na nas czeka w tej produkcji?

Bethesda nie miała łatwo z Falloutem 76. Gra wyszła w… stanie, który nie do końca powinien opuścić studio. Problemów była cała masa, a wpadek marketingowych drugie tyle. Autorzy jednak zapowiadali, że nie porzucą swojej gry i będzie ona istnieć przez wiele lat. Jak na razie – obietnica jest dotrzymywana.

Czytaj też: Kara dla opuszczających mecz graczy Apex Legends wycofana – twórcy tłumaczą swój błąd

Fallout 76 miał problemy niemalże ze wszystkim. Tytuł już w swoich podstawowych założeniach posiadał elementy, które po prostu nie mogły spodobać się fanom marki. Problem mieli nawet Ci, którzy nie kręcili nosem na trójwymiarowe odsłony serii. Bethesda stara się jednak sprawić, aby rozgrywka była bardziej rozwinięta.

Jak Fallout 76 będzie wyglądał za kilka lat? Bardzo ciężko jest to powiedzieć, ale aktualnie gra z jednej strony dodaje ciekawe rozwiązania, a z drugiej strony słyszymy o planach, które niezbyt podobają się graczom. Co by jednak nie było – oto co wprowadza najnowsza łatka do gry.

NOWA ZAWARTOŚĆ WILD APPALACHIA

NOWA SERIA ZADAŃ – KŁAMLIWY LOWE
  • Seria zadań Kłamliwy Lowe jest już dostępna! Rozpocznij śledztwo w tej tajemniczej sprawie od odszukania i przeczytania jednego z plakatów „Owcasquatch pożarł mi brata”, znajdujących się w Lewisburgu albo na stacjach kolejowych w całych Appalachach.
  • Plakaty „Owcasquatch pożarł mi brata” są też dostępne gratis w Atomowym Sklepie do 7 maja, godz. 15:00 CEST. Po odbiorze można umieścić plakat w C.A.M.P. i go przeczytać, aby rozpocząć zadanie.
  • Przeczytaj nasz niedawny artykuł na temat serii zadań Kłamliwy Lowe, aby dowiedzieć się więcej.
NOWY LOCH – JAMY (PREMIERA 16 KWIETNIA)
  • Na tydzień po premierze dzisiejszej łatki, 16 kwietnia, pojawi się nowy loch.
  • To pełne wyzwań przedsięwzięcie zaprowadzi cię pod Harpers Ferry, śladami Bractwa Stali, które z nieznanych dotąd powodów wysłało swoje oddziały pod ziemię
  • Nawet najbardziej zaprawieni zdobywcy Appalachów będą mieli problem z podbiciem Jam w pojedynkę. Stwórz własną drużynę i upewnij się, że masz doskonałe wyposażenie – dopiero później zmierz się z tym podziemnym polem bitwy.

ZAŁOŻENIA I ZRÓWNOWAŻENIE

BETA TRYBU PRZETRWANIA
  • Mechanika śmierci: Liczba przedmiotów pomocy pozostawianych w momencie śmierci została znacząco zmniejszona.
  • Mechanika śmierci: Liczba kapsli tracona w momencie śmierci i zdobywana po zabiciu innego gracza została zmniejszona z 200% do 25% poziomu tej postaci.
    • Przykładowo, postać poziomu 60., która zostanie zabita w przetrwaniu, straci teraz 15 kapsli, a nie 120. W przypadku zabicia innego gracza, zabójca zarobi 15 kapsli.
  • Rankingi: Na mapie podświetleni zostają trzej gracze ze szczytu rankingu „Zabici gracze”, a nie jak dotąd „Najdłuższe życie”.
  • Tymczasowa nieśmiertelność: W niedawnej szybkiej poprawce usunęliśmy błąd, który mógł powodować, że efekt tymczasowej nieśmiertelności nie był nadawany właściwie graczom po szybkiej podróży czy odrodzeniu.
AKTUALIZACJE FRAKCJI HANDLARZY
  • W kurorcie Whitespring, na dole, w sklepach, znaleźć można handlarzy ze wszystkich frakcji, z wyjątkiem Enklawy.
    • Powinno to pomóc zmniejszyć częstotliwość szybkiego podróżowania, celem odwiedzenia wielu handlarzy frakcji podczas kupowania i sprzedawania przedmiotów.
  • Pule 200 kapsli, które zostały poprzednio przypisane każdej frakcji handlarzy, są teraz połączone w jedną sumaryczną pulę 1400 kapsli, wspólną dla wszystkich frakcji.
    • Oznacza to, że za każdym razem gdy kupujemy lub sprzedajemy przedmioty handlarzowi, wspólna pula dostępnych kapsli dla wszystkich frakcji zmienia się.
    • Zmiana ta powinna zagwarantować większą elastyczność przy kupowaniu i sprzedawaniu przedmiotów o wyższej cenie, a także w przypadku próby handlowania wieloma przedmiotami jednocześnie.
    • Pula limitu handlarza wciąż resetuje się po 20 prawdziwych godzinach.
OBRAŻENIA ATAKU WIEŻYCZEK ORAZ REGULACJE ZASIĘGU
  • Wieżyczki wzniesione przez graczy podlegają teraz zasadom obrażeń PvP, co oznacza skalowanie obrażeń, a także zwiększenie podstawowych obrażeń dla wszystkich typów wieżyczek, w zakresie od 15 do 100%, w zależności od wieżyczki.
    • Dodatkowo, zasięgi ataku wieżyczek zostały zwiększone, aby dopasować je do zasięgów uzbrojenia graczy.
    • W przypadku wieżyczek ze strzelbą, rozrzut pocisków został zmniejszony, aby lepiej pasować do strzelby bojowej.
  • Zmiany te powinny sprawić, że wieżyczki w C.A.M.P. i warsztatach będą większym i bardziej konsekwentnym zagrożeniem dla atakujących.
DODATKOWE ZMIANY ZAŁOŻEŃ I ZRÓWNOWAŻENIA
  • C.A.M.P.: Szansa pozyskania mleka od bramina, który pojawił się w C.A.M.P. gracza, została zmniejszona o połowę.
  • Wyzwania: Wymagania wyzwania „Wypij napoje alkoholowe” zostały zmniejszone z 25 do 10 trunków.
  • Wyzwania: Wymagania wyzwania Zrób alkohol zostały zmniejszone z 50 do 20 trunków.
  • Żywność: Współczynnik psucia się żywności jest teraz bardziej konsekwentny.
  • Przedmioty: Zasoby, które pozostawiają po sobie świecące stworzenia w strefach rażenia, takie jak świecąca masa czy masa utwardzona, pojawiają się teraz osobno dla każdego gracza, który zadaje obrażenia tym stworzeniom.
  • Przedmioty: Założenie pancerza z legendarnymi modami kriogenicznym lub zapalającym nie powoduje już, że noszący go staje się wrogi nawet zanim zacznie odpowiadać ogniem na ostrzał innych graczy w trybie przygodowym.
  • V.A.T.S: Nie namierza już sojuszników, graczy ani istot neutralnych.

INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

NOWA FUNKCJA – EKRAN NEWSÓW
  • Po zalogowaniu, automatycznie pojawi się nowy ekran, na którym znajdą się ogłoszenia ze świata Fallouta 76, oferty w Atomowym Sklepie, informacje o łatkach oraz najnowsze wieści związane z grą.
    • Na górze ekranu newsów wyświetlać się będą cztery różne elementy. Można je przewijać, naciskając przyciski prawo i lewo na padzie kierunkowym kontrolera lub klikając na PC.
    • Podczas przeglądania newsów, przy dolnej krawędzi ekranu pojawi się opcja „Więcej informacji”. Jej wybór może cię przenieść do powiązanego artykułu na Fallout.com lub do Atomowego Sklepu.
  • Ekran newsów można zamknąć, wybierając opcję „Menu główne” i przechodząc do menu głównego gry.
  • Po zamknięciu, ekran newsów można otworzyć ponownie w każdej chwili. Wystarczy przejść do menu głównego i wybrać opcję „Newsy”, która została dodana na dole ekranu.
NOWA FUNKCJA – ZMIANA NAZW PRZEDMIOTÓW
  • Spraw, by twoje przedmioty stały się nieco bardziej osobiste – nadaj im własne nazwy.
    • Przedmioty, którym można zmienić nazwy to między innymi posiadane przez ciebie: stroje, pancerze, uzbrojenie, szkielety pancerza wspomaganego i elementy pancerza wspomaganego.
    • Nie można zmieniać nazw uzbrojeniu, którego posiadać można kilka sztuk, na przykład nożom do rzucania czy granatom.
  • Aby zmienić nazwę przedmiotu, wybierz go w ekwipunku, skrytce lub pracowni, a następnie użyj opcji „Zbadaj”. Wybierz opcję „Zmień nazwę”, wprowadź i zapisz własną nazwę dla tego elementu.
    • Nazwy przedmiotom można zmieniać dowolną ilość razy.
    • Skorzystaj z opcji „Wyczyść nazwę”, aby przywrócić domyślną nazwę elementu.
    • Nazwa własna wyświetlana będzie wyłącznie graczowi, który dokonał zmiany. Po przekazaniu, sprzedaży lub upuszczeniu, przedmiot powróci do swojej pierwotnej nazwy.
DODATKOWE ZMIANY W INTERFEJSIE UŻYTKOWNIKA
  • Ikony przypisania przedmiotów: Podczas przeglądania przedmiotów przypisanych do obiektu w skrytce lub menu rozszerzonym, przedmioty te posiadają teraz ikony, wskazujące, do czego zostały przypisane.
    • Informacja od producentów: Obecnie ikony te pojawiają się jedynie na przedmiotach przypisanych do fermentora. W kolejnych aktualizacjach zamierzamy dodać więcej typów takich ikon, odpowiednich dla innych nowych funkcji, takich jak sprzedaż między graczami czy gabloty.
  • Fermentor: Napoje umieszczone w fermentorze wyświetlać będą teraz przy swojej nazwie także pasek stanu.
  • Mapa: Wybór znacznika na mapie spowoduje, że stanie się on widoczny ponad innymi przysłaniającymi go dotąd ikonami mapy, takimi jak ikony członków drużyny.
  • Skrytka: Okno podglądu pojemnika skrytki zostało usunięte – aby zobaczyć zawartość skrytki trzeba teraz otworzyć menu rozszerzone.
    • Informacja od producentów: Tego typu okno podglądu ułatwia i przyspiesza zbieranie przedmiotów ze znalezionych pojemników, ale nie jest najlepszym sposobem na przeglądanie całej skrytki. Dodatkowo, usunięcie tego okna ze skrytki pozwala nam nieco zwiększyć wydajność. W związku z tym, usunęliśmy to okno – aby przejrzeć zawartość skrytki, trzeba teraz otworzyć pełne menu rozszerzone.
  • Czat głosowy: Usunięto obsługę Xbox Kinect jako opcji mikrofonu, dla zwiększenia ogólnej wydajności i optymalizacji gry.

Czytaj też: Zdaniem deweloperów gier Sony ogranicza graczy PlayStation – crossplay to przyszłość

Źródło: fallout.bethesda.net