Szansę na rewolucję na rynku samochodów elektrycznych podrzucił nam Enevate swoimi nowymi bateriami, których ładowanie przebiega rekordowo szybko.
Enevate, czyli pionier w zaawansowanej technologii akumulatorów litowo-jonowych na bazie krzemu, która umożliwia ultraszybkie ładowanie pojazdów elektrycznych, ogłosił teraz swoją zaawansowaną technologię. Ta dotyczy akumulatorów czwartej generacji zoptymalizowaną pod kątem komercjalizacji na dużą skalę i produkcję na poziomie fabryki.
Enevate twierdzi, że jego rozwiązanie rozwiązuje problem producentów samochodów i producentów akumulatorów EV z kilku powodów.
Najważniejsze jest oczywiście to, że może zapewnić wyjątkowo szybkie prędkości ładowania, ale idzie za tym wysoka gęstość energii i niższe koszty materiałów niż w przypadku tradycyjnych obecnie akumulatorów litowo-jonowych. Ponadto ich produkcję można ponoć łatwo powiązać z istniejącymi liniami montażowymi.
Firma twierdzi, że nowa technologia XFC-Energy może naładować do 75 procent pojemności baterii w ciągu 5 minut przy gęstości energii wynoszącej 800 Wh/l (340 Wh/kg). W porównaniu do obecnie stosowanych na szeroką skalę 500/600 Wh/l akumulatorów, ładowanie zostaje skrócone przynajmniej dwunastokrotnie.
Jak twierdzi jeden z badaczy:
Ultraszybka technologia ładowania Enevate może zmienić stacje benzynowe w stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Ponieważ samochody elektryczne zastępują samochody benzynowe, będzie to korzystna sytuacja dla konsumentów i środowiska. Zaawansowana technologia akumulatorów Enevate pomaga wypełnić lukę użyteczności między dzisiejszymi pojazdami elektrycznymi i benzynowymi.