AMD Ryzen obniżył zasięg Modelu 3 po tym, jak Tesla porzuciła układy Intela

AMD Ryzen obniżył zasięg Modelu 3, Tesla porzuciła układy Intela, Ryzen obniżył zasięg Modelu 3

Tesla poinformowała klientów w Australii, że zasięg Modelu 3 został obniżony ze względu na nowy system infotainment. Ci mogą teraz albo wycofać zamówienie, albo zdzierżyć spadek, za którego odpowiedzialny jest procesor AMD Ryzen.

Z wyższą wydajnością idzie niestety wyższa wydajność i dlatego Ryzen obniżył zasięg Modelu 3

W ramach aktualizacji Modelu 3 Tesla zapewniła mu nowy system informacyjno-rozrywkowy. Wcześniej wykorzystywano w nich starsze procesory Atom firmy Intel, a dziś m.in. 4-rdzeniowego Ryzena o TDP 45 watów i procesor graficzny, który najpewniej odpowiada specyfikacją karcie Radeon Pro W6600. Wzrost wydajności jest więc ogromny, system działa płynniej, pozwala na więcej i jest znacznie bardziej przyszłościowy, ale takie wzrosty odbiły się na zużyciu energii… i to srogo.

Średnio zasięg Modelu 3 z nowym sprzętem spadał o 2,4%, a Tesla pośrednio potwierdziła, że jest to spowodowane procesorem AMD Ryzen we wspomnianych wiadomościach do klientów:

Zaktualizowaliśmy pojazdy Model 3, aby zoptymalizować wrażenia z ekranu dotykowego z naszym nowym komputerem samochodowym. Ta zmiana sprzętowa wymaga więcej mocy, co skutkuje niewielkim spadkiem zasięgu. Zasięg Twojego Modelu 3 wynosi teraz 602 kilometry (WLTP), czyli o 22 kilometry mniej niż pierwotnie informowaliśmy.

Czytaj też: Odświeżenie Tesla Model S. Firma poprawiła wiele szczegółów elektrycznego sedana

Procesor Ryzen jest obecny w systemach innych pojazdów elektrycznych Tesli, takich jak Model 3 Plaid oraz Modele S i X od zeszłego roku. Jego zwiększony pobór mocy sprawił, że największe spadki zaliczył Model 3 Performance w wersji z 20-calowymi felgami, bo z 567 do 547. Wersje Long Range z napędem na obie osie o 11 i 12 km, bo z 637 do 626 i z 614 do 602 km zależnie od wielkości kół. Standardowy Model 3 RWD nadal oferuje z kolei 510 km z 18-calowymi felgami i 491 km z 19-calowymi.