Zapowiedziano Another Fisherman’s Tale, kontynuację docenionej przez krytyków produkcji przeznaczonej na headsety VR. Oryginał zaskoczył zabawą perspektywą. Co teraz nas czeka?
W Another Fisherman’s Tale idziemy na ryby
Oszałamiająca, VRowa przygodówka niepodobna do niczego innego, kontynuuje historię rybaka Boba, tytułowego Fishermana, tworząc magiczną i poruszającą narrację o znaczeniu, jakie nadajemy życiu, budując i odbudowując nasze wewnętrzne „ja”.
Czytaj też: Zaniepokojeni gracze przepytali twórców Redfall o ważne kwestie
Przygotowane od podstaw, aby wykorzystać możliwości współczesnych technologii VR, Another Fisherman’s Tale wprowadza zestaw zupełnie nowych mechanizmów: tym razem to ciało gracza jest główną łamigłówką, tworząc niekonwencjonalną rozgrywkę opartą na demontażu i odbudowie postaci w grze.
W tej 5-6 godzinnej, VRowej przygodzie nowej generacji, wcielamy się w Ninę, córkę bohatera pierwszej gry, odkrywającą modele, notatki i fotografie dokumentujące tajemniczą przeszłość ojca oraz jej własne dzieciństwo. Wspominając wspaniałe historie Boba o piratach, zatopionych statkach, skarbach i tajemniczych miejscach, Nina zaczyna odtwarzać jego przygody i zanurza się w wyobrażony świat wspomnień i fantazji.
Czy uda jej się oddzielić fakty od fikcji i odkryć prawdę kryjącą się za opowieścią rybaka?
Twórcy Another Fisherman’s Tale o podejściu do VR
Dyrektor kreatywny w Innerspace VR, Balthazar Auxietre, udzielił komentarza na temat wyzwania, jakim było podążanie za sukcesem A Fisherman’s Tale, ujawniając, że celem było „odnowienie rozgrywki oraz narracji [z pierwszej gry], zachowując jednocześnie kluczowe elementy uniwersum, które tak bardzo trafiło do serc graczy VR.”
Dodał, że ostatnie doświadczenia studia pozwoliły im na „spełnienie nowego poziomu ambicji w serii A Fisherman’s Tale, dzięki wielopłaszczyznowej rozgrywce i różnorodności światów modeli. Wszystko jest przygotowane na nową przygodę, która zabierze nas przez wirtualne oceany.”
Czytaj też: Mighty Doom to słodka, mobilna gra o brutalnej marce
Reżyser gry, Alexis Moroz, powiązał również rozgrywkę polegającą na manipulacji ciałem w Another Fisherman’s Tale z paradoksem statku Tezeusza, w którym wszystkie części są stopniowo wymieniane. Po pewnym czasie łódź nie zawiera już żadnych oryginalnych części, co zmusza do zadania pytania: czy to jeszcze ta sama łódź, czy już zupełnie inna?
Moroz skomentował: „To pytanie jest niezwykle istotne w przypadku ludzkiego życia. Wszystkie komórki naszego ciała odnawiają się po 15 latach, rozwijamy także nasz umysł i ducha dzięki nowym doświadczeniom i nowej wiedzy zbudowanej na dotychczasowej. Czy to oznacza, że naprawdę stajemy się kimś innym?”