Reklama
aplikuj.pl

Another Fisherman’s Tale na PS VR2 przebije poprzedniczkę?

Another Fisherman's Tale

Zapowiedziano Another Fisherman’s Tale, kontynuację docenionej przez krytyków produkcji przeznaczonej na headsety VR. Oryginał zaskoczył zabawą perspektywą. Co teraz nas czeka?

W Another Fisherman’s Tale idziemy na ryby

Oszałamiająca, VRowa przygodówka niepodobna do niczego innego, kontynuuje historię rybaka Boba, tytułowego Fishermana, tworząc magiczną i poruszającą narrację o znaczeniu, jakie nadajemy życiu, budując i odbudowując nasze wewnętrzne „ja”.

Czytaj też: Zaniepokojeni gracze przepytali twórców Redfall o ważne kwestie

Przygotowane od podstaw, aby wykorzystać możliwości współczesnych technologii VR, Another Fisherman’s Tale wprowadza zestaw zupełnie nowych mechanizmów: tym razem to ciało gracza jest główną łamigłówką, tworząc niekonwencjonalną rozgrywkę opartą na demontażu i odbudowie postaci w grze.

W tej 5-6 godzinnej, VRowej przygodzie nowej generacji, wcielamy się w Ninę, córkę bohatera pierwszej gry, odkrywającą modele, notatki i fotografie dokumentujące tajemniczą przeszłość ojca oraz jej własne dzieciństwo. Wspominając wspaniałe historie Boba o piratach, zatopionych statkach, skarbach i tajemniczych miejscach, Nina zaczyna odtwarzać jego przygody i zanurza się w wyobrażony świat wspomnień i fantazji.

Czy uda jej się oddzielić fakty od fikcji i odkryć prawdę kryjącą się za opowieścią rybaka?

Twórcy Another Fisherman’s Tale o podejściu do VR

Dyrektor kreatywny w Innerspace VR, Balthazar Auxietre, udzielił komentarza na temat wyzwania, jakim było podążanie za sukcesem A Fisherman’s Tale, ujawniając, że celem było „odnowienie rozgrywki oraz narracji [z pierwszej gry], zachowując jednocześnie kluczowe elementy uniwersum, które tak bardzo trafiło do serc graczy VR.”

Dodał, że ostatnie doświadczenia studia pozwoliły im na „spełnienie nowego poziomu ambicji w serii A Fisherman’s Tale, dzięki wielopłaszczyznowej rozgrywce i różnorodności światów modeli. Wszystko jest przygotowane na nową przygodę, która zabierze nas przez wirtualne oceany.”

Czytaj też: Mighty Doom to słodka, mobilna gra o brutalnej marce

Reżyser gry, Alexis Moroz, powiązał również rozgrywkę polegającą na manipulacji ciałem w Another Fisherman’s Tale z paradoksem statku Tezeusza, w którym wszystkie części są stopniowo wymieniane. Po pewnym czasie łódź nie zawiera już żadnych oryginalnych części, co zmusza do zadania pytania: czy to jeszcze ta sama łódź, czy już zupełnie inna?

Moroz skomentował: „To pytanie jest niezwykle istotne w przypadku ludzkiego życia. Wszystkie komórki naszego ciała odnawiają się po 15 latach, rozwijamy także nasz umysł i ducha dzięki nowym doświadczeniom i nowej wiedzy zbudowanej na dotychczasowej. Czy to oznacza, że naprawdę stajemy się kimś innym?”