Swoją premierę odbył właśnie drugi elektryczny samochód Audi w ramach serii e-tron, czyli czterodrzwiowe coupe e-tron Sportback z planami dostaw w lecie 2020 roku.
Według niemieckiego producenta e-tron Sportback jest zasadniczo identyczny w porównaniu do swojego „bracianego SUVa”, ale oczywiście różni się nadwoziem i nieco bardziej eleganckim wyglądem. Dlatego właśnie wykorzystuje ten sam układ napędowy, ale z racji lepszej aerodynamiki, zyskuje 10 km zasięgu w teście WLTP.
Audi e-tron Sportback występuje w dwóch wersjach – 55 i 50 quattro, które różnią się zwłaszcza w kwestii układu napędowego. Najlepiej zobrazować to w liście, a zanim do niej przejdziecie zaznaczę, że tańsza wersja w Niemczech będzie kosztować 71350 euro.
Audi e-tron Sportback 55 quattro
- Zasięg do: 446 km WLTP
- Zużycie energii: 21,9-26,0 kWh/100 km WLTP
- 95 kWh system akumulatorów chłodzonych cieczą
- Sprint do setki w 6,6 sekundy (5,7 sekundy w trybie boost)
- Maksymalna prędkość: 200 km/h
- Napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami elektrycznymi
- Maksymalna moc wyjściowa: 265 kW i 561 Nm (kolejno 300 kW i 664 Nm w trybie boost)
- Waga: 2480 kg
- Ładowanie prądem stałym 0-80% w pół godziny z 150 kW ładowarką
- Ładowanie prądem zmiennym 11 kW (opcja 22 kW)
Czytaj też: Jak w dobie pandemii radzi sobie przemysł motoryzacyjny?
Audi e-tron Sportback 50 quattro
- Zasięg do: 347 km WLTP
- Zużycie energii: 21,6-26,3 kWh/100 km WLTP
- 71 kWh system akumulatorów chłodzonych cieczą
- Sprint do setki w 6,8 sekundy
- Maksymalna prędkość: 190 km/h
- Napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami elektrycznymi
- Maksymalna moc wyjściowa: 230 kW i 540 Nm
- Waga: 2370 kg
- Ładowanie prądem stałym 0-80% w pół godziny z 120 kW ładowarką
- Ładowanie prądem zmiennym 11 kW (opcja 22 kW)