Austro-Daimler wszedł na rynek w 1899 roku i choć zamknęła swoje drzwi zaledwie 35 lat później, to ewidentnie przyczyniła się do rozwoju rynku samochodów. Ostatnim modelem, który wyjechał z ich linii produkcyjnych, był Bergmeister, któremu teraz hołd złożyła ekipa Project Austro-Daimler, która nie ma wprawdzie większego powiązania z pierwotną firmą, ale wspólnie podzielała wizję lidera projektu, Rolanda Stagla dotyczącą zbudowania naprawdę spektakularnego nowoczesnego supersamochodu hybrydowego.

Czytaj też: Ten Alfa Romeo 8C 2900B jest jednym z najczęściej zachwalanych samochodów

Oryginalny Bermeister był napędzany sześciocylindrową bestią o pojemności 4,6 litra, ale teraz nowoczesny Bergmeister ADR 630 przyjął już 4-litrową V8 od AMG z podwójnym turbodoładowaniem. Zaskakuje mocą 476 koni mechanicznych i momentem obrotowym rzędu 630 Nm, ale to i tak nic, w połączeniu z hybrydową jednostką Seripa, która w połączeniu ze wspomnianą V8 podciąga poprzeczkę jeszcze wyżej. A dokładnie do 1182 koni mechanicznych i 1600 Nm.

Hybrydowy układ napędowy „Seripa” jest też interesujący pod kątem zasięgu, ponieważ obecna tam bateria jest ogromna, oferując zasięg aż 250 kilometrów na jednym ładowaniu. Zatankuj bak do pełna i załaduj akumulatory, a pokonasz do 1000 kilometrów, o ile uwierzysz w słowa WLTP.

Niestandardowe podwozie i lekkie materiały pozwoliły zespołowi utrzymać całkowitą masę na 1650 kg, co jest imponującą liczbą, biorąc pod uwagę obecne na pokładzie baterię. Grupa projektowa sprzedała już opisywany samochód, który został pokazany na tegorocznych Concours d’Eleganza Villa d’Este za cenę, którą określa się „naprawdę wysoką”.

Czytaj też: Jeden z 401 egzemplarzy Mangusta od De Tomaso może być Wasz

Źródło: New Atlas

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej