WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Biznes

Kupujesz bilet w pociągu? Szykuj ponad 100 złotych

Nowe przepisy w PKP Intercity trwają już od czerwca. O czym trzeba pamiętać?

Zmiany, które weszły od czerwca w PKP Intercity nie są znane wszystkim pasażerom. Nieznajomość ich może sprawić, że za bilet zapłacimy dodatkowo 100 złotych więcej.

W sytuacji, gdy nie będziemy mieli biletu przed odjazdem pociągu, a starając się kupić go online czy w kasowniku na stacji okaże się, że nie jest to możliwe, bo pociąg zaraz odjeżdża – co zrobimy? Wejdziemy do pociągu i zgłosimy chęć zakupu. A tutaj niespodzianka. 130 złotych więcej poprosimy.

Czytaj też: Najwięksi płatnicy podatku CIT w Polsce

Co jeszcze się zmieniło i o czym dużo osób nie wie? Wyjaśnia to Katarzyna Grzduk, rzeczniczka PKP Intercity.

Katarzyna Grzduk

Aby zapewnić pasażerom bezpieczną podróż konieczny jest ścisły nadzór nad poziomem zajętości miejsc nie tylko w poszczególnych relacjach, ale także na każdym odcinku podróży. Służy temu system rezerwacji miejsc, dlatego od 4 czerwca PKP Intercity wprowadziło obowiązkową rezerwację miejsc we wszystkich kategoriach swoich pociągów.

Bilety jednorazowe wydawane są wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia. Z kolei od osób podróżujących z biletem okresowym wymagane jest posiadanie także rezerwacji miejsca na konkretne połączenie. Aby ułatwić planowanie podróży od 4 czerwca wprowadzona została nowa funkcjonalność w systemie sprzedaży – poprzez stronę internetową można nabyć rezerwację miejsca także na bilety kupione w innych kanałach sprzedaży.

Jeśli będą wolne miejsca w pociągu, konduktor sprzeda pasażerowi rezerwację miejsca. W przypadku, gdy na stacji dostępna jest kasa biletowa, podróżny powinien nabyć w niej bilet jednorazowy lub rezerwację miejsca przed rozpoczęciem podróży. Gdy na stacji czynna jest kasa, zakup biletu u konduktora jest niemożliwy – bez względu na kategorię pociągu – a przebywanie na podkładzie bez ważnego biletu oznacza konieczność zapłaty zarówno należności za przejazd jak i opłaty dodatkowej. 130 zł – jest to wysokość opłaty za brak ważnego dokumentu przewozu, w przypadku płatności na miejscu

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News