WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Call of Duty: Black Ops Cold War – test wydajności kart graficznych Nvidia

Call of Duty: Black Ops Cold War – test wydajności kart graficznych Nvidia

Call of Duty: Black Ops Cold War to jedna z najnowszych gier, która obsługuje ray tracing i DLSS. Jak wypadną w niej karty graficzne Nvidia?

Wymagania Call of Duty: Black Ops Cold War

Najlepiej wymagania gry prezentuje poniższy screen.

Call of Duty Black Ops Cold War test gpu, test kart Call of Duty Black Ops Cold War

Minimalne wymagania są dosyć przystępne. 8 GB RAM czy GTX 1650 to nie są jakieś wymagające podzespoły. Ciekawiej robi się wraz ze zwiększaniem ustawień graficznych. Rekomendowane wymagania bez ray tracingu to RTX 3070 oraz i7-8700K lub Ryzen 7 1800X. Aby włączyć ustawienia RTX Ultra w rozdzielczości 4K musicie już mieć GeForce RTX 3080 oraz i9-9900K lub Ryzena 7 3700X. Także wymagane jest 250 GB miejsca na dysku, co naprawdę robi wrażenie.

Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti – test ray tracingu i DLSS
Czytaj też: Test Nvidia GeForce RTX 3060 Ti Founders Edition
Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti – testy w rozdzielczości 3440 x 1440

Testy przeprowadziłem na początku mapy Złamana Szczęka, która dobrze oddaje wydajność w grze. Testy zostały przeprowadzone przynajmniej 3 razy lub do uzyskania powtarzalności. Call of Duty: Black Ops Cold War działa przy wykorzystaniu API DirectX 12. Wykorzystane sterowniki to Nvidia Game Ready 457.40. Na wykresach przedstawiłem tylko wyniki kart, które osiągają średnio powyżej 20 fps, testy ray tracingu wykonałem tylko na grafikach RTX.

Platforma testowa
Procesor
Intel Core i9-10900K @ 5,1 GHz
Chłodzenie
Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB
Pasta
Noctua NT-H1
Płyta główna
ASRock Z490 Taichi
Pamięć RAM
Kingston Predator 4x 8 GB 3000 MHz
Dysk
AORUS NVMe Gen4 SSD 1 TB
Dysk
Samsung 970 Evo NVMe 1 TB
Zasilacz
FSP Aurum PT 1000W
Obudowa
SilentiumPC Signum SG7V TG
Monitor
AOC AG352UCG6
Monitor
AOC G2868PQU

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080

Zacznijmy od najmniejszej z rozdzielczości. Bez ray tracingu tak naprawdę już GTX 1660 SUPER zapewnia średnio ponad 60 fps. Jest to bardzo dobry wynik i pokazuje on, że gra jest dobrze zoptymalizowana. Sytuacja zmienia się po włączeniu ray tracingu. Tutaj potrzebujecie przynajmniej RTX 2070 SUPER, aby mieć płynną rozgrywkę. Na pomoc przychodzi DLSS, który to sprawia, że nawet RTX 2060 notuje średnio powyżej 60 fps.

Testy w rozdzielczości 2560 x 1440

Do uzyskania 60 fps w rozdzielczości 2560 x 1440 bez RTX musicie mieć przynajmniej RTX 2060 SUPER. Tak naprawdę jednak nawet RTX 2060 zapewni w miarę płynną rozgrywkę. Włączenie RTX powoduje znaczny spadek wydajności – jedynie RTX 3080 notuje wyniki powyżej 60 fps, choć RTX 3070 jest temu bliski. DLSS ponownie ratuje sytuację – tutaj 60 fps uzyskał już RTX 2080 w mocno podkręconej wersji.

Czytaj też: Test ZOTAC GeForce RTX 3060 Ti Twin Edge
Czytaj też: Test Palit GeForce RTX 3060 Ti GamingPro OC
Czytaj też: Test Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Gaming OC Pro 8G

Testy w rozdzielczości 3440 x 1440

Kolejna rozdzielczość to ponownie wzrost wymagań. Tutaj bez RTX tak naprawdę 60 fps zapewnia RTX 2070 SUPER – wyniki są tylko minimalnie niższe. Włączenie RTX sprawia, że żadna z kart nie osiąga tej idealnej liczby klatek na sekundę. Pomaga oczywiście DLSS, ale tutaj dopiero RTX 3070 daje sobie radę. Słabsze karty notują poniżej tej wartości, choć dla wielu z Was i tak to wystarczy do przyjemnego grania.

Testy w rozdzielczości 3840 x 2160

Ostatnia z rozdzielczości to już lekki pogrom. Bez ray tracingu 60 fps zapewni Wam dopiero RTX 3080. RTX 3070 jest bliski tej wartości, ale jednak jest tych lika klatek na sekundę poniżej idealnego progu. Włączenie ray tracingu sprawia, że żadna z grafik nie daje sobie rady. DLSS poprawia sytuację, ale nadal żadna z kart nie osiąga średnio 60 fps. Wymagania związane z ray tarcingiem i maksymalnymi ustawieniami graficznymi są więc naprawdę spore.

Czytaj też: Intel Core i9-10850K + RTX 3080 – jak wypada w grach takie połączenie?
Czytaj też: Test MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio
Czytaj też: Ghostrunner – test wydajności kart graficznych Nvidia

Podsumowanie

Call of Duty: Black Ops Cold War bez ray tracingu jest dobrze zoptymalizowaną grą. Do maksymalnych detali wcale nie potrzeba wyjątkowo mocnych kart graficznych i np. w Full HD już GTX 1660 SUPER daje sobie radę. Trochę gorzej jest w 4K, gdzie do uzyskania 60 fps potrzebny jest już RTX 3080. Sytuacja zmienia się po włączeniu ray tracingu.

Tak naprawdę jedynie w Full HD grafiki dają sobie radę – do wyższych rozdzielczości potrzeba RTX 3080, a i ten w 4K nie zapewni 60 fps. Sytuację poprawia DLSS, ale nadal w 4K żadna z grafik nie osiąga średnio 60 fps. Jeśli więc chcecie grać w najwyższej rozdzielczości przy maksymalnych detalach to musicie albo zaakceptować mniejsza ilość fps albo obniżyć niektóre detale. Warto też pamiętać, że gra ma różne ustawienia DLSS i RTX – warto też się im przyjrzeć i w razie problemów obniżyć ray tracing albo zmienić tryb DLSS np. na zbalansowany.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News