Blizzard przybliżył dziś swój sposób projektowania i modyfikowania postaci w Overwatch 2. Sprawdźcie, co jest ważne dla deweloperów tej popularnej serii i jak dane projekty wykorzystywane są czasem dla innych bohaterów.
Co po testach Overwatch 2?
Od czasu zakończenia beta-testów trybu PvP zespół Overwatch analizuje i eksperymentuje z projektem Moiry. Zespół ds. balansu i projektu bohaterów prowadzony przez młodszego projektanta bohaterów Alexa Kwoka pracuje nad tym, jak najlepiej zaktualizować ją do Overwatch 2. To efektywna postać wsparcia – czasami zbyt skuteczna w niektórych metataktykach, takich jak GOATS (3 tanki+3 bohaterów wsparcia). Blizzard sądzie jednak, że brakuje jej zdolności prowadzenia rozgrywki i użyteczności, jaką posiadają inne postacie wsparcia i w tej kwestii możemy spodziewać się jeszcze zmian.
Czytaj też: Polka w Battlefield 2042. Ewelina Lis rusza na front
W przypadku projektu Moiry mieliśmy dwa cele: chcieliśmy dać jej więcej użyteczności i możliwości dokonywania zagrań zmieniających przebieg gry. Proces projektowania jest wieloaspektowy i czasami spontaniczny. Nowymi pomysłami dzielimy się z całym zespołem ds. balansu i projektu bohaterów, a oni współpracują i udoskonalają te koncepcje, aby sprawdzić, co działa najlepiej. Niektóre z tych pomysłów trafiają do wewnętrznych testów rozgrywki, a inne z powrotem na deskę kreślarską.
Gdy pomysł przejdzie przez wstępną rundę testów wewnętrznych, zostaje udostępniony liderom z całego zespołu Overwatch, aby przekształcić go w zdolność. Po tym, jak umiejętność powstanie i zostanie dopracowana, przechodzi do szerszych wewnętrznych testów, w których każdy z głównego zespołu twórców i innych wspierających go ekip może zagrać i podzielić się swoimi przemyśleniami. Jeśli zdolność przejdzie ten ostatni sprawdzian, jest gotowa do udostępnienia jej graczom.
Projektowanie nowej ery Overwatch
Nie wszystko jednak zostaje dodane do gry. Czasem zdarza się, że dane rozwiązanie ląduje w produkcji dopiero po latach, jako część innej postaci.
Czytaj też: Resident Evil Village na Macu, a No Man’s Sky na iPadzie
Pomysły i wersje nie zawsze są odrzucane, gdy ich nie wykorzystujemy. Często powracają na nowo i są wykorzystywane u przyszłych bohaterów. Przykładem tego jest pierwsza bohaterka Overwatch dodana po premierze – Ana. Jej początkowa wersja, nosząca kryptonim „Alchemiczka”, rzucała miksturami w swoich sojuszników i posiadała wyrzutnię granatów leczących. Kiedy zdecydowaliśmy, że Alchemiczka zostanie Aną, jej mikstury zmieniły się w Granaty Biotyczne, a wyrzutnia w karabin leczący, aby wszystko pasowała do historii postaci. Pierwotna broń Alchemiczki stała się później Miotaczem Biotycznym Baptiste’a.
Blizzard dodaje, że różne wersje Moiry są tylko jednym z elementów tego, nad czym pracuje zespół ds. projektu i balansu bohaterów. Jest wiele innych zmian, które są testowane i rozważane – obejmują one wszystkie postacie. Chociaż twórcy nie są jeszcze pewni, co zmienią u Moiry, ani kiedy to nastąpi, to na pewno nie dodadzą czegoś, co nie przyda się społeczności i grze.