WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

BMW M4 i Audi RS5 kontra Alfa Giulia Quadrifiglio

Trzy coupe i pojedynek na prostej – który model okaże się dzisiejszym zwycięzcą? Przez ich dopasowanie pod względem osiągów i cen aż trudno zabawić się w obstawianie.

Tak jak zwykle, na sam początek przybliżamy trzech dzielnych wojaków, a Wy sami obejrzyjcie, który okazał się najlepszy. Tym razem mowa o BMW M4, Audi RS5 oraz wspaniałym i równie ciężkim do wymówienia modelu Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, czyli świecie niemieckiej i włoskiej motoryzacji.

Kosztujące (w Wielkiej Brytanii) 65000 funtów Audi RS5 jest tutaj napędzany silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 450 KM i momencie obrotowym 600 Nm, dzierżąc najwyższą wagę, bo rzędu 1700 kilogramów. Ma napęd na wszystkie koła, a jego silnik współpracuje z ośmiobiegową skrzynię biegów ZF.

BMW M4, to z kolei najtańszy model w zestawieniu w cenie 62000 funtów o wadze 1650 kg, którego napędza 3-litrowy silnik o sześciu cylindrach z podwójnym turbodoładowaniem. Ten wytwarza 431 koni i 550 Nm momentu obrotowego, które trafiają na tylne koła poprzez sześciobiegową przekładnię DCT.

Czytaj też: Nowe BMW M3 nagrane w akcji. Premiera już wkrótce

Na sam koniec, dzisiejszy czarny koń i zdecydowanie najbardziej zjawiskowy samochód. Alfa Giulia Quadrifiglio czerpie swoje 510 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego z 2,9-litrowego silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Ta jednostka jest zaprzężona ze standardową ośmiobiegową przekładnią hydrokinetyczną, która napędza tylko tylne koła. Chociaż ten model nie ma kontroli startu, jest najlżejszy przy 1520 kilogramach i najdroższy ze względu na cenę 66000 funtów.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News