WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Oto najnowsze BMW M5 i M5 Competition

Jak to z podkręconymi wersjami standardowych modeli bywa, zgodnie z oczekiwaniami BMW zaprezentowało właśnie swoje najnowsze samochody. Oto M5 i M5 Competition.

BMW serii 5 2021 zadebiutowało w zeszłym tygodniu, więc premiera ich wydajniejszych wersji była pewna. Chociaż na pozór te nie różnią się od podstawowych sedanów, posiadają subtelne wskazówki wizualne, które je odróżniają. Jednak wygląd nie jest oczywiście jedynym, co się w nich zmieniło.

Zdecydowanie najbardziej charakterystyczną zmianę BMW zastosowało w przedniej maskownicy o oczywistym kształcie tuż nad nieco zaktualizowanym zderzakiem. Teraz ich wypełnienie przyjmuje teraz pionowe, szersze wypełnienie w formie czarnych listw. Wloty powietrza po bokach zostały powiększone, a światła LED w kształcie litery L oferują teraz cieńszy, ostrzejszy wygląd niż w poprzednim modelu.

Na tyle M5 również zostało subtelnie przeprojektowane, co obejmuje bardziej kątowy zderzak i dyfuzor, nowe charakterystyczne tylne światła i przeprojektowany z myślą o serii M duet dwóch zestawów końcówek wydechu. 19-calowe felgi również są nowe, a model Competition M5 wyróżnia się czarną chromowaną osłoną na przedniej kratce, tylnych światłach, spojlera bagażnika i emblematach BMW.

Największą aktualizacją wnętrza M5 jest dodanie standardowej konfiguracji Live Cockpit z iDrive 7, która daje sedanowi dwa masywne 12,3-calowe ekrany – na środek deski i za kierownicę. Wsparcie Apple CarPlay i Android Auto jest standardem, a po raz pierwszy w M5 ten dodatek jest bezprzewodowy. Nie zabrakło też dodatków systemu bezpieczeństwa.

Czytaj też: Debiut trzeciej generacji Mazdy BT-50 2021

To, co się nie zmienia w aktualizacji względem poprzedniej M5 i M5 Competition, to moc. „Standardowy” model BMW M5 2021 wciąż oferuje moc 600 koni mechanicznych ze swojego 4,4-litrowego silnika V8 z turbodoładowaniem. Sprint do 96,5 km/h zalicza tym samym w 3,2 sekundy, a maksymalnie dobija do 305 km/h. Nieco mocniejszy M5 Competition wytwarza 617 KM, co skraca sprint o 0,1 sekundy.

Zarówno M5, jak i M5 Competition są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła xDrive, który pozwala kierowcy wybierać między trybami jazdy 4WD, 4WD Sport i 2WD. Do wyboru są również inne cztery tryby jazdy: Comfort, Sport, Sport + oraz nowy tryb Track. Cena wynosi kolejno 103500 i 111100$, czyli około 402000 oraz 435000 zł.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News