WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

BMW wyjawia szczegóły o nowym silniku 1800cc Boxer

BMW pracuje nad rozwojem swojego największego jak dotąd silnika Boxer i wreszcie wyjawił, co takiego w jednostce napędowej 1800cc drzemie.

Po raz pierwszy zauważyliśmy BMW Big Boxer w grudniu 2018 roku, kiedy to pojawił się w niestandardowym projekcie R18 Departed zaprezentowanym na niestandardowym pokazie Yokohama Hot Rod, aby po kilku miesiącach pojawił się w R18 Concept.

Wiemy już, że model zmierza do produkcji i że zostanie wprowadzony na rynek w 2020 roku i na długo przed tym dniem poznaliśmy jego szczegóły. Po pierwsze – jego pojemność skokowa. Wcale nie wynosi 1,8 litrów, a 1,802 litra. Z kolei oba cylindry mają otwór 107 mm, a aluminiowe tłoki skok 100 mm, podczas gdy waga łącznie z przekładnią i układem dolotowym wynosi 110,81 kilograma.

1800cc Boxer, BMW 1800cc Boxer, silnik Boxer od BMW, nowy silnik 1800cc

Zawór górny silnika z podwójnym wałkiem rozrządu jest inspirowany wczesnymi bokserami BMW, takimi jak ten z R5 z 1936 roku. Aby z kolei uniknąć nadmiernych wibracji wału korbowego spowodowanych ogromną objętością cylindrów, dodano dodatkowe łożysko na środku wału. A to, co najlepsze, a więc cyferki?

Oczekuje się, że nowy gigantyczny bokser będzie generował 91 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 157,95 Nm przy 3000 obrotach na minutę, choć maksymalnie rozkręci się do 5750 obr./min. Dostępność BMW R18 nie została jeszcze ogłoszona.

ŹRÓDŁO: Rideapart