Reklama
aplikuj.pl

Chiński rynek gier w 2023 roku – analizy wskazują nową potęgę

Chiński rynek gier za kilka lat urośnie jeszcze bardziej. Jaki obraz kształtuje się po wstępnych analizach?

Chiński rynek gier wideo powinien do 2023 zdecydowanie urosnąć. W 2018 roku jego wartość wynosiła 30,8 miliardów dolarów, a za 4 lata od teraz spodziewana jest wartość na poziomie 41,5 miliarda dolarów. Liczba graczy na terenie Chin powinna wtedy wynieść 767 milionów osób. Mówimy tutaj zarówno o graczach PC jak i mobile.

Czytaj też: Sprzedaż Days Gone wciąż wysoka – gra jednak okazuje się dużym hitem

Mimo tego, że chiński rynek growy co chwilę dotykają pewne regulacje, które ograniczają maksymalizację zysków to i tak w 2018 roku udało się zwiększyć przychody z gier o 11,5% w stosunku do 2017 roku. Mnóstwo gier nie może zarabiać w ogóle i wystarczy pomyśleć jak dużo pieniędzy udałoby się tam zarobić twórcom gier.

Wzrost przychodów z Chin w 2023 roku będzie głównie pochodził z rynku mobilnego. Granie na PC w 2018 roku przyniosło w Chinach 15,21 miliardów dolarów. W 2023 wzrost będzie drobny, bo do 16 miliardów dolarów. Inaczej ma jednak wyglądać rynek gier na smartfony. 2018 rok to przychód na poziomie 15,63 miliardów dolarów. W 2023 spodziewany jest wzrost do 25,5 miliarda dolarów.

A ilu jest graczy w Chinach? W 2018 roku było to 312,4 milionów osób z PC oraz 598 milionów grających na smartfonach. W 2023 roku wyniki powinny wyglądać następująco: PC – 354 miliony osób, mobile – 728 milionów osób. Aktualnie 26 procent osób z PC kupuje przedmioty w grach. W przypadku mobile jest to 40 procent graczy.

Które firmy są liderami tamtejszego rynku? To oczywiście Tencent oraz NetEase, których obecność zaczynamy dostrzegać już na rynkach zachodnich. Te dwie firmy odpowiadają za 60 procent rynku PC w Chinach. Co ciekawe, kafejki internetowe są bardzo ważnym elementem całego biznesu w Chinach.

Czytaj też: EA uczy się na błędach – od teraz produkcje AAA będą testowane jak gry mobilne

Źródło: venturebeat.com