Poruszanie się jest obecnie jednym z największych przeszkód w wirtualnej rzeczywistości. Trudno przecież zadbać o to, aby gracz w swoim salonie mógł poruszać się dokładnie na takie same odległości, jak w grach. Dlatego właśnie firma Ekto VR opracowała specjalne buty EKTO ONE, które pozwalają graczom VR chodzić w miejscu przy jednoczesnym przemierzaniu wirtualnej przestrzeni.
Chodzenie w VR może wejść na nowy poziom, dzięki EKTO ONE
Działanie EKTO ONE polega na szeregu zmotoryzowanych kółek na podeszwach, które obracają się w kierunku przeciwnym do ruchu użytkownika. Takie „proste” rozwiązanie pozwala użytkownikowi na chodzenie w miejscu, jak na… bieżni, dając mu poczucie, że porusza się do przodu. To w połączeniu z zestawami VR zupełnie odmieniłoby zabawę w grach tego typu, wychodząc poza tradycyjną kombinację kontrolerów w dłoniach i ekranu przed oczami.
Czytaj też: Dom z plastiku nabrał nowego sensu. Firma ByFusion przerabia tworzywo sztuczne na materiał budowlany
Problem w tym, że EKTO ONE przydałaby się pewnego rodzaju dieta, bo patrząc na rozmiar tego „kontrolera na nogi”, długa zabawa z takimi platformami na stopach może zacząć męczyć. Na to są na szczęście szanse, bo na ten moment te buty są w fazie prototypu i mogą okazać się kluczowe dla rozwoju projektów metaverse, których sukces będzie w dużej mierze zależał od immersji. Tą mogą dodatkowo wzbogacić kontrolery z haptycznymi funkcjami, czy nawet całe kamizelki imitujące siły oddziałujące na postać.